Ostatnia aktualizacja artykułu 2023/01/11
Jeśli korzystasz z usług DPD Polska, być może Twoją uwagę przykuła zmiana, którą na początku 2023 roku przewoźnik wprowadził do etykiet adresowych DPD. Firma kurierska wdrożyła anonimizację danych osobowych odbiorców przesyłek. Na czym dokładnie polega ten zabieg? Odpowiedź znajdziesz w tym artykule.
Spis treści
DPD – etykieta adresowa po zmianach
Firma kurierska DPD stawia na dopasowanie swoich usług do potrzeb klientów. Przez wzgląd na coraz większą mobilność odbiorców, zapewnia wygodne opcje doręczenia (np. w bezpieczne miejsce, do sąsiada, do automatów paczkowych czy do punktów nadania i odbioru).
W parze z tego rodzaju działaniami jako priorytet i obowiązek idzie dbałość o zapewnienie odbiorcom paczek najwyższego poziomu ochrony danych osobowych. W związku z tym firma kurierska wdrożyła nowy standard etykiety DPD z anonimizacją danych osobowych, która ochroni Odbiorcę przed ujawnieniem informacji na jego temat, jeśli paczka trafiłaby przypadkiem w niepowołane ręce.
Jak wygląda nowa etykieta DPD?
W celu anonimizacji danych osobowych odbiorców przesyłek, ciąg liter na etykiecie DPD został zastąpiony gwiazdkami w taki sposób, aby widoczny był jedynie fragment wpisanej informacji. Dzięki temu imienia i nazwiska na liście przewozowym nie da się zidentyfikować przez osobę postronną.
Przykład etykiety DPD z anonimizacją danych osobowych:
Nowy standard etykiet adresowych DPD z anonimizacją danych funkcjonuje od 4 stycznia 2023 roku.
Podsumowanie
Aby zapewnić swoim klientom wysoki poziom bezpieczeństwa i dbałości o dane osobowe, firma kurierska DPD wprowadziła anonimizację danych odbiorców na listach przewozowych. W miejsce liter na etykietach adresowych DPD, przewoźnik wstawia obecnie gwiazdki, dzięki czemu osoby postronne nie będą w stanie zidentyfikować danych osobowych na dokumencie. Nowy format etykiet obowiązuje od 4 stycznia 2023 roku.
Źródło zdjęcia głównego: Adobe Stock