Ostatnia aktualizacja artykułu 2023/08/04

Zmiany na stronie Furgonetka

Furgonetka.pl nieustająco się rozwija, tworząc coraz to nowsze rozwiązania dla e-commerce i logistyki. Z naszej platformy korzystają dziś zarówno osoby prywatne, firmy, jak i sklepy internetowe oraz punkty partnerskie Furgonetki — wszyscy mają inne potrzeby i wymagają różnych narzędzi. Jesteśmy od tego, by im to dostarczać.

Zdajemy sobie sprawę, że każdy z naszych produktów wymaga odmiennych rozwiązań, dlatego nadszedł czas na uporządkowanie przestrzeni, w której poruszają się wspólnie tak różni Klienci Furgonetki. Odświeżona szata graficzna i udoskonalony widok narzędzi w menu sprawią, że zarządzanie przesyłkami, obsługa sklepu internetowego czy punktu partnerskiego będą jeszcze prostsze. Dodatkowo, dzięki pogrupowaniu narzędzi zgodnie z profilem Użytkownika, wszystko, co najważniejsze, będzie można odnaleźć jednym kliknięciem.

Co się zmieni i dlaczego wprowadzamy nowy wygląd? 

Serwis Furgonetka.pl tworzymy z myślą o jego Użytkownikach – są oni bardzo różni, tak samo jak ich wymagania i potrzeby. Połączyliśmy zatem wyniki naszych analiz z uwagami i sugestiami Klientów i już wkrótce oddamy w Wasze ręce uporządkowane menu na stronie głównej, ulepszony Panel Klienta oraz odnowiony formularz dodawania przesyłek, a wszystko to w odświeżonym, przejrzystym widoku.

Doskonale zdajemy sobie sprawę, że każdy potrzebuje czasu na to, by oswoić się ze zmianami i odnaleźć w nowym wyglądzie, dlatego poniżej opisujemy, co się zmieni.

Nowy Panel Klienta — intuicyjny i dopasowany do Użytkownika

Dotychczas po przejściu do Panelu Klienta można było w nim znaleźć zakładki z informacjami o przesyłkach: tych do wysłania, już zamówionych, a także tych zapisanych do śledzenia. Pierwsza zakładka „Panel” zawierała statystyki zamówień, usług pobraniowych i inne ważne informacje.

Teraz Panel Klienta otrzyma zupełnie nowy wygląd! 

  • Zakładki będą prowadzić wyłącznie do zamówień i narzędzi, co ułatwi zarządzanie przesyłkami. Z tego powodu “Panel” nie będzie już rozpoczynać listy zakładek, tylko znajdzie się na górze strony pod nazwą “Panel klienta” – nadal będą się w nim znajdować m.in. statystyki zamówień i aktualności.
  • Formularz dodawania przesyłki to jedno z najważniejszych narzędzi, dlatego przycisk “Dodaj przesyłkę” zostanie przeniesiony do listy zakładek i będzie na niej widniał jako pierwszy.  Oto animacja, która w prosty sposób obrazuję tę zmianę:

  • Nowy widok Panelu Klienta wprowadza dodatkowe pogrupowanie narzędzi, z wyodrębnieniem sekcji przeznaczonych dla sklepów internetowych i Punktów Furgonetka. Układ sekcji zaprojektowaliśmy tak, aby był zgodny z profilem Użytkownika i maksymalnie ułatwiał dostęp do wszystkich potrzebnych funkcjonalności. Dlatego, oprócz standardowych zakładek dotyczących zamawianych przesyłek, sklepy i punkty znajdą tu szybki dostęp do swoich narzędzi.

Co kryje się w poszczególnych zakładkach?  

Oto jak będzie się prezentować nowy widok zakładek:

  1. “Dodaj przesyłkę” – kieruje do formularza dodawania przesyłki. 
  2. “Do wysłania” – znajdują się tu przesyłki zapisane i zaplanowane do wysłania, wraz z opcjami umożliwiającymi ich edycję.
  3. “Zamówione” – znajdują się tu wszystkie zlecone przesyłki wraz z opcjami umożliwiającymi: zarządzanie nimi, śledzenie statusów transportu lub generowanie potrzebnych raportów.
  4. “Śledzone” – tu można zapisać dowolną przesyłkę, której transport chce się wygodnie śledzić. Pojawią się tu także przesyłki nadane do Użytkownika przez innych Klientów Furgonetki.
  5. “Sprzedaż” – przeznaczona do szybkiego tworzenia przesyłek poprzez zaimportowanie ich ze sklepu internetowego Użytkownika.
  6. “Zwroty” – zawiera informacje o realizowanych przez dany sklep zwrotach zamówień. 
  7. “Mapa” – pozwala wyszukać wszystkie Punty Furgonetka i np. zorientować się, który jest najbliżej. 
  8. “Otwórz Punkt” – to zakładka przeznaczona dla tych, którzy chcą rozkręcić swój biznes i nawiązać z nami współpracę, otwierając Furgonetka Punkt. 
  9. “Panel klienta” – to wspomniane już wcześniej raporty zamówień i pobrań oraz przydatne aktualności i komunikaty.

Odświeżony formularz zamawiania przesyłek 

Do formularza zamawiania przesyłek kierować będzie przycisk “Dodaj przesyłkę”, znajdujący się na samym początku listy zakładek.

Po wprowadzeniu pierwszych zmian łatwiej będzie określić sposób przekazania przesyłki do transportu oraz dostarczenia jej do odbiorcy. Dokonanie wyboru, jak ma przebiegać pierwszy i ostatni etap transportu, stanie się bardziej intuicyjne.


W kolejnych etapach wprowadzimy dalsze usprawnienia, które ułatwią m.in. określenie typu ładunku, sposobu opakowania oraz nadawanie przesyłek bez konieczności wydruku etykiety. Zmniejszymy ponadto ilość informacji wymaganych do uzupełnienia podczas składania zamówienia, dzięki czemu formularz stanie się krótszy, a cały proces zamawiania szybszy i wygodniejszy.

Nowe menu na stronie głównej Furgonetka.pl 

Przygoda z Furgonetką zaczyna się na stronie głównej. Korzystają z niej Klienci indywidualni i biznesowi, platformy sprzedażowe, punkty partnerskie, ale też osoby nieposiadające konta, które trafiają tu po raz pierwszy.

Niezależnie od celu wizyty, już niedługo każdy znajdzie na stronie głównej nowe, przyjazne menu. Stanie się ono centrum najważniejszych informacji i funkcjonalności, gdzie z łatwością będzie można znaleźć to, co w danej chwili jest najbardziej potrzebne: narzędzia, instrukcje i poradniki, ofertę, kontakt z dedykowanym specjalistą itp. A wszystko to w przejrzystej i uporządkowanej formie, zgodnie z potrzebami wszystkich naszych zarejestrowanych i nowych Użytkowników. 

Oczekuj więcej!

Już nie możemy się doczekać finału naszych zmian! Odświeżymy widok Panelu Klienta, uporządkujemy narzędzia, a także rozwiniemy i ulepszymy rozwiązania dostarczane naszym Klientom. Wszystko po to, aby dopasować się do potrzeb zarówno zamawiających przesyłkę po raz pierwszy, jak i tych, którzy codziennie korzystają z Furgonetki.

Zaplanowane ulepszenia będziemy wprowadzać etapami, a najważniejsze nowości opiszemy dokładniej w kolejnych artykułach.