Ostatnia aktualizacja artykułu 2024/05/08
Zakupy przez Internet to wygodne rozwiązanie, jeśli chcemy uniknąć tłumów pomiędzy alejkami sklepowymi, stania w długiej kolejce do kasy albo czasochłonnego szukania idealnej rzeczy w stacjonarnej placówce. Co jednak zrobić, gdy zamówiony towar opuścił sklepowy magazyn, jest już w rękach kuriera, a my musimy niespodziewanie wyjechać? Całe szczęście coraz więcej firm kurierskich umożliwia zmianę miejsca doręczenia, jest to naprawdę bardzo proste. Jeśli kupujesz przez internet warto zapoznać się z tym, jak przekierować paczkę na inny adres.
Na początek załóżmy, że nie chcemy ani zrezygnować z zamówienia, ani przesunąć wyjazdu. Następnie należy zlokalizować je, by dowiedzieć się, czy możemy jeszcze bez problemu przekierować paczkę na inny adres. Śledzenie paczki jest możliwe tylko w momencie, gdy posiadamy numer listu przewozowego, który należy wpisać na stronie internetowej danego przewoźnika. Zostaniemy przekierowani na podstronę, gdzie widnieją wszystkie informacje na temat naszej paczki. Gdy już wiemy, że jest ona „w doręczeniu”, ale nie trafiła jeszcze do rąk kuriera, który za kilka godzin już nam ją przywiezie, możemy dokonać przekierowania przesyłki. Jeśli paczka trafiła już do kuriera, to nie wszystko jest jeszcze stracone. Niektóre firmy mają w standardowej usłudze więcej niż jedną próbę doręczenia.
Jak przekierować paczkę? W zależności od tego, jak wysyłana była paczka, czy przez platformę usług kurierskich, czy bezpośrednio przez firmę kurierską procedury będą inne, dlatego warto dokładnie sprawdzić, jak to wygląda w naszym przypadku. Najlepiej w tym celu skontaktować się z nadawcą i z nim ustalić, jak to zrobić. Generalnie firmy kurierskie oferują nam wiele ułatwień. W niektórych przypadkach wystarczy tylko wejść na konkretną stronę internetową, podaną w linku, w e-mailu od przewoźnika. Czasami jednak jest konieczny kontakt z Biurem Obsługi Klienta. Poniżej zobaczycie, jak przekierować paczkę na inny adres na przykładzie konkretnych firm kurierskich.
Spis treści
InPost przekierowanie paczki
Jak przekierować paczkę InPost? Opcję tę znajdziemy w powiadomieniach wysyłanych przez tę firmą kurierską. Bez względu na to, czy dostajemy powiadomienie SMS czy e-mail, będzie ona dostępna w treści wiadomości. Wystarczy, że klikniemy w link z tekstem”Przekieruj paczkę”. Zostaniemy wtedy przeniesieni na dedykowaną do przekierowania stronę. Na niej będzie można podać nowy adres dostawy. Przekierowanie można zrobić do Paczkomatu, Punktu Obsługi Paczek lub pod wskazany przez nas adres sąsiada. W przypadku wyboru tej ostatniej opcji, ważne jest aby znajdował się on na tej samej ulicy, co nasz adres.
DPD przekierowanie paczki
Jeżeli chcemy przekierować paczkę DPD, zmienić datę lub godzinę dostawy, to wystarczy skorzystać z tej strony https://mojapaczka.dpd.com.pl/login. Po podaniu numeru przesyłki, wygenerujemy specjalny kod SMS, który pozwoli nam edytować adres dostawy. Dzięki tej opcji szybko i samodzielnie przekierujemy paczkę na nowy adres.
DHL przekierowanie paczki
W momencie, gdy paczka zostanie przekazana kurierowi, otrzymamy powiadomienie, że przesyłka jest „w doręczeniu”. Następnie należy zalogować się na stronie www.przekieruj.dhlparcel.pl, wpisując numer przesyłki oraz kod PIN otrzymany w mailu lub SMS-ie. Ustalamy nowe miejsce doręczenia paczki. Czynność tą możemy wykonać już w dniu nadania do godziny 23:59, albo gdy zostaniemy poinformowani o pierwszej nieudanej próbie doręczenia. Należy pamiętać, po dwóch nieudanych próbach nasze zakupy trafiają do nadawcy i wtedy należy się kontaktować z nim w celu ponownego wysłania lub anulowania zamówienia.
FedEx przekierowanie paczki
W przypadku firmy FedEx, by zmienić miejsce doręczenia, należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta. Możemy zrobić to telefonicznie od poniedziałku do piątku od godziny 8:00 do 18:00 pod numerem 801 002 800 dla telefonów stacjonarnych lub 22 211 80 00 dla telefonów komórkowych. Mamy też możliwość skontaktowania się z Biurem poprzez formularz dostępny na stronie internetowej: www.fedex.com/pl/contact/writefedex.html. Najpierw wybieramy odpowiednie pola informując czy nasza przesyłka jest międzynarodowa, czy krajowa. Następnie zostaniemy przekierowani do konkretnego działu Obsługi Klienta, gdzie zaznaczamy opcję, z kim konkretnie chcemy się kontaktować. W przypadku zmiany miejsca doręczenia jest to BOK. Uzupełniamy formularz, a odpowiedź, według informacji na stronie, otrzymamy w przeciągu 24 godzin.
GLS przekierowanie paczki
Podobnie jak w przypadku firmy DHL, GLS oferuje szybkie i bezproblemowe przekierowanie paczki do wybranego przez nas punktu Parcel Shop albo zmianę miejsca doręczenia. Jest to możliwe, poprzez powiadomienie o nadchodzącej dostawie wysłane e-mailem, w którym będzie link do śledzenia naszego zamówienia.
Jeśli nie mamy takiego maila, to jest też inna opcja. Po wpisaniu numeru przesyłki oraz kodu pocztowego oryginalnego adresu dostawy na stronie www.gls-group.eu/PL/pl/przekierowanie-paczki, zostaniemy przeprowadzeni przez proces ustawiania nowego miejsca dostawy naszego zamówienia. Przekierowanie paczki po pierwszej nieudanej próbie doręczenia również jest możliwe. Wystarczy posiadać awizo, które pozostawił kurier i postępować według kroków opisanych powyżej. Wszystkie zmiany, jakich dokonujemy, są bezpłatne. Nie narażamy się zatem na dodatkowe koszty.
Coraz łatwiejsze formalności
Mogłoby się wydawać, że zamawiając paczkę na konkretny adres, nie możemy wprowadzić już żadnych zmian i musimy podporządkować nasze plany pod odbiór konkretnej przesyłki. Wystarczy jednak dokładnie czytać powiadomienia, które otrzymujemy od przewoźnika, a potrzebnych modyfikacji dokonamy od ręki, bez konieczności zmiany planów wyjazdowych.
Źródło zdjęcia głównego: Depositphotos