Ostatnia aktualizacja artykułu 2021/02/24
Lublin jest jednym z najpiękniejszych polskich miast, a biznes dosłownie tam rozkwita. Młodzi przedsiębiorcy szczególnie chętnie decydują się na model, jakim jest franczyza. Lublin może się poszczycić już wieloma franczyzowymi biznesami, ale działalności takie jak sklep spożywczy, firma fotowoltaiczna czy agencja ubezpieczeniowa na pewno dobrze odnajdą się na rynku.
Spis treści
Franczyza sklep spożywczy
Wśród najlepszych propozycji na franczyzę w Lublinie należy wyróżnić sklep spożywczy, który można otworzyć zarówno przy jednej z najpopularniejszych ulic miasta, jak i na peryferiach miasta – im dalej od konkurencji, tym lepiej. Minimalna wielkość lokalu będzie zawsze zależna od sieci, z którą chcemy zawrzeć umowę franczyzową. Warzywniak lub mały sklepik może mieć zaledwie 30-50 metrów kwadratowych, ale inne sieci wymagają lokali o powierzchni min. 100 metrów kwadratowych. Franczyza sklep spożywczy zapewnia dochody i rozwój, ale też w pewnym sensie ogranicza. Tak naprawdę franczyzobiorca zawsze działa w myśl wizji swojego franczyzodawcy zarówno w kontekście cen, jak i standardów obsługi klienta. Może być to postrzegane jako poważna wada, ale z drugiej strony przedsiębiorca unika przez to błędów, które wynikałyby z pochopnych i nietrafionych decyzji.
Wysokość zarobków zawsze jest zależna od indywidualnego nakładu pracy i starań, a ewentualne minimalne zarobki podawane przez franczyzodawców są wartościami szacunkowymi. Sklep może przybrać postać osiedlowego spożywczaka Groszek, Stokrotka, ABC czy Euro Sklep lub supermarketu Biedronka, Auchan, Lewiatan lub Dino.
Franczyza panele fotowoltaiczne
Sprzedaż paneli fotowoltaicznych w ramach franczyzy to dobry pomysł na biznez w Lublinie. Zarobki z takiej działalności są dzisiaj na tyle kuszące, że nowe firmy fotowoltaiczne powstają jak grzyby po deszczu, a kto pierwszy „zgarnie” lubelski rynek, ten zagwarantuje sobie sukces na kolejne lata. W sprzedaży fotowoltaiki szczególnie dobrze sprawdza się franczyza. Lublin jest rynkiem, który świetnie rokuje na sprzedaż paneli fotowoltaicznych, ale taka działalność wymaga pomysłu i dobrego planu. Młodemu przedsiębiorcy czasami ciężko jest określić najlepsze standardy pracy i stworzyć mit popularności. Marki oferujące franczyzę przeszły już ten żmudny proces i udostępniają franczyzobiorcom gotowe rozwiązania, dzięki którym prowadzenie firmy jest łatwiejsze, a sukces przychodzi szybciej. W zamian za te korzyści franczyzobiorca musi tylko uiścić konkretne opłaty i oczywiście zaakceptować wszystkie warunki umowy.
Franczyza ubezpieczenia
Ubezpieczenia to wyjątkowo dochodowa franczyza. Zarobki w tej branży mogą sięgać kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie (dla agenta dysponującego ofertą jednego ubezpieczyciela) i kilkudziesięciu tysięcy złotych (dla multiagencji ubezpieczeniowej). Uruchomienie działalności w zakresie ubezpieczeń wymaga przede wszystkim przejścia specjalistycznego szkolenia, zdania egzaminu i uzyskania licencji agenta ubezpieczeniowego. Na start nie jest potrzeby duży kapitał. Działalność w niektórych przypadkach można uruchomić nawet za kilkanaście tysięcy złotych, a stałe koszty są stosunkowo niskie. Obecnie franczyzę ubezpieczeniową oferują m.in. takie marki jak PZU, CUK Ubezpieczenia, Viviamo Ubezpieczamy oraz Open Finance.
Furgonetka Punkt – dodatkowa franczyza
W placówce ubezpieczeniowej, sklepie spożywczym lub lokalu z innym rodzajem działalności można też uruchomić punkt nadań przesyłek kurierskich Furgonetka Punkt. Ta dodatkowa franczyza pozwoli lepiej wykorzystać miejsce dostępne w lokalu oraz czas przedsiębiorcy i jego pracowników. Uruchomienie punktu nadań Furgonetka Punkt nie jest kosztowne i nie wymaga spełnienia konkretnych warunków lokalowych. Wystarczy tylko trochę wolnego miejsca na zapleczu i chęć zdobywania nowych doświadczeń.
Podsumowanie
Założenie własnej firmy nie musi być trudne. Dla osób, które nie mają własnego pomysłu, rozwiązaniem jest franczyza. Przykłady działalności franczyzowych podane wyżej to oczywiście tylko propozycje. Sklep spożywczy, firma fotowoltaiczna czy agencja ubezpieczeniowa doskonale wpasują się w lubelski rynek, ale jest tam miejsce także dla punktów nadań przesyłek oraz wielu innych działalności handlowych czy usługowych.
Źródło zdjęcia głównego: Depositphotos