Ostatnia aktualizacja artykułu 2018/01/10
Nie raz pisaliśmy o tym, jakie korzyści może przynieść zastosowanie delivery automation. Nie chodzi tylko o większą oszczędność pieniędzy, ale przede wszystkim czasu i zasobów ludzkich. Iloma innymi sprawami mógłbyś się zająć, gdyby część pracy system wykonywał za Ciebie? My to wiemy i dlatego stale rozwijamy nasze narzędzie do automatyzacji zamówień i niedawno poszerzyliśmy je o kolejną funkcję. Jest to możliwość konfiguracji automatycznych akcji w statusach zamówień w Twoim sklepie internetowym.
Jak to działa?
Po dodaniu przez nas źródła sprzedaży, np. platformy sklepowej typu PrestaShop, Magento czy Allegro, w jego edycji możemy skonfigurować automatyczne akcje, na których nam zależy. Cały proces polega na zdefiniowaniu konkretnego zdarzenia, w którym automatycznie zostanie wykonana interesująca nas zmiana statusu zamówienia lub określona czynność.
Dodając zdarzenie, np. “Paczka została utworzona” lub “Paczka została nadana” z listy obok możemy wybrać konkretny status dla takiej przesyłki. Może to być m.in. przygotowanie w toku, wysłanie czy dostarczenie. Statusy pobierane są bezpośrednio ze sklepu internetowego. Trochę inaczej sytuacja wygląda w przypadk platformy Magento. Tam po zdefiniowaniu zdarzenia pojawia się możliwość określenia konkretnych czynności, np. utworzenia faktury lub przesyłki w sklepie, co powoduje automatyczne przejście zamówienia w określony wyżej stan. Jak prosty i szybki jest proces aktualizacji zamówień możecie zobaczyć na poniższej animacji.
System działa tak, że wszystkie automatycznie akcje, zarówno te pomyśle, jak i błędne zapisują się na bieżąco w panelu klienta i po zalogowaniu są dostępne do podglądu dla użytkownika.
Jakie są z tego korzyści?
Funkcja konfiguracji automatycznych akcji jest bardzo istotna, bo zapewnia płynne przekazywanie informacji o realnym statusie zamówienia, czyli o tym, że przesyłka jest opłacona i spakowana. Dzięki temu sklep internetowy zawsze ma świadomość, co dzieje się z jego zamówieniami. I przede wszystkim alarmuje o ewentualnych błędach. Ta funkcja przydaje się bardzo w sytuacji, kiedy e-sklep ma przewidzianą i zaplanowaną komunikację do klienta, która dzięki bieżącym oraz aktualnym informacjom o statusie zamówienia może być bez problemu i automatycznie przekazana dalej, by klient miał również świadomość, co dzieje się z jego zakupami.
Więcej informacji o narzędziu Furgonetka Biznes i jego funkcjonalnościach znajdziecie na naszej stronie internetowej www.biznes.furgonetka.pl
Dodaj komentarz