Ostatnia aktualizacja artykułu 2022/09/02
Wygodne płatności one click pozwalają płacić za zakupy w sklepie internetowym tylko jednym kliknięciem. Ich wdrożenie w sklepie internetowym służy zarówno kupującym, jak i samemu sprzedawcy. Dlaczego? One click skraca ścieżkę finalizacji zamówienia i zwiększa komfort zakupów. Na czym dokładnie polega one click payment i dlaczego warto o tym pomyśleć w swoim e-commerce?
Spis treści
Czym jest i jak działa płatność one click?
Płatności one click polegają na dokonywaniu zakupu przy użyciu danych karty debetowej lub kredytowej – i to tylko jednym kliknięciem. Finalizacja zamówienia jest możliwa dzięki zapisaniu i wykorzystaniu danych użytych przez kupującego podczas pierwszej transakcji. Dane karty konsumenta nie są zapisywane w sklepie, ale u pośrednika płatności (w serwisie płatniczym) za pomocą tokenu banku lub API.
One click payment sprawia, że zakup może trwać zaledwie 30 sekund, a klient nie musi każdorazowo wpisywać danych swojej karty. Płatności one click działają podobnie jak szybkie płatności online z tym tylko wyjątkiem, że klient nie musi nawet logować się do banku. W Polsce usługę zapisania danych z karty i wykorzystywania ich podczas kolejnych zakupów oferują serwisy Przelewy24, Dotpay, PayU, Tpay i Polskie ePłatności Online.
Dlaczego warto udostępniać klientom płatności one click?
System płatności one click sprawdza się szczególnie w przypadku grupy docelowej kupującej w sposób impulsywny oraz w sklepach, w których asortyment podlega dynamicznym zmianom trendów. Płatności jednym kliknięciem są też polecane wszędzie tam, gdzie klienci robią regularne zakupy i systematycznie zaopatrują się w towary podlegające zużyciu, np. żywność, produkty drogeryjne czy artykuły dla zwierząt.
One click to także dobre rozwiązanie dla sklepów, w których konsumenci są w wieku do 35. roku życia, dlatego że ta grupa szczególnie ceni sobie oszczędność czasu, możliwość korzystania z nowoczesnych rozwiązań i automatyzację procesu zakupowego. System one click pomaga również zwiększać lojalność klientów, poprawiać poziom ich zaufania do sklepu oraz obniżać ryzyko porzucenia koszyka.
Zakupy jednym kliknięciem są też naturalnie bardzo korzystne dla samych konsumentów. Klient, który chce zapłacić kartą, nie musi każdorazowo wprowadzać jej numeru oraz pozostałych danych na etapie checkoutu w sklepie internetowym. Oszczędza czas, nie musi logować się do banku, a oprócz tego może płacić wygodnie na różnych urządzeniach i zapewnia sobie bezpieczeństwo zakupów.
Podsumowanie
Obecnie najchętniej wybieraną formą płatności są szybkie przelewy online, ale one click ma równie duży potencjał i warto wdrożyć ten system w swoim sklepie. Na płatności one click powinny się zdecydować przede wszystkim sklepy oferujące dobra konsumpcyjne podlegające szybkiemu zużyciu, w tym jedzenie, kosmetyki czy chemię gospodarczą, ale też ubrania i dodatki z racji ich sezonowego charakteru oraz częstych zmian trendów.
Źródło zdjęcia głównego: Adobe Stock