Ostatnia aktualizacja artykułu 2020/06/15
Rok 2017 możemy uznać za bardzo udany. Liczba nadanych za naszym pośrednictwem paczek wzrosła o 60% w stosunku do poprzedniego roku i zdobyliśmy prawie 100 tysięcy nowych klientów. Jednak Furgonetka, to już nie tylko platforma usług kurierskich. Rozwijamy coraz więcej projektów i usług wspierających rynek logistyczny oraz branżę e-commerce.
Spis treści
Furgonetka.pl bije kolejne rekordy – za jej pośrednictwem nadano prawie 7 milionów paczek
Z brandem Furgonetka jesteśmy już na rynku od 7 lat. Przez ten czas nadano u nas prawie 7 milionów przesyłek i zaufało nam 300 tysięcy klientów. Rynek przesyłek kurierskich wciąż notuje dynamiczne wzrosty. Napędzany przez rozwijający się sektor e-commerce, co roku bije kolejne rekordy. Prognozy pokazują, że będzie jeszcze lepiej. Według badań PwC w nadchodzącym roku wolumen wysłanych przez Polaków paczek ma się zwiększyć o 11%. Osobiście jednak uważam, że rynek może rosnąć w jeszcze szybszym tempie. Tym bardziej, że jak pokazał tegoroczny raport Gemiusa już 53% Polaków zamawia zakupy przez Internet, a przesyłki z segmentu B2C stanowią prawie połowę wszystkich dostarczanych paczek.
W tym roku zintegrowaliśmy się z 10 przewoźnikiem i tym samym mamy aktualnie najszerszą ofertę usług kurierskich na polskim rynku. Na początku roku czekają nas kolejne integracje i będziemy mogli pochwalić się nowymi wdrożeniami. Rozszerzanie usług to jeden z naszych priorytetów na najbliższe lata. Stąd coraz więcej czasu i środków inwestujemy również w kolejne rozwiązania.
Furgonetka Biznes ma o 60% więcej użytkowników niż przed rokiem
Udostępniamy nie tylko szeroką ofertę usług kurierskich, ale również dostarczamy technologię dla e-sklepów, platform sklepowych czy firm fulfilmentowych, która automatyzuje proces realizacji zamówień. Nasze narzędzie Furgonetka Biznes na bieżąco importuje zlecenia z najpopularniejszych platform sklepowych oraz handlowych, takich jak np. Shoper, PrestaShop czy Allegro i pozwala automatycznie kontrolować stan zamówień, generować i drukować dokumenty przewozowe oraz zlecać odbiór paczek.
Optymalizacja zamówień to przyszłość e-commerce, pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze oraz poprawić jakość obsługi klienta poprzez sprawne i szybkie zarządzanie wysyłką zamówień w sklepie internetowym. Potencjał tych rozwiązań widzi coraz więcej e-sprzedawców. Z naszych usług korzystają takie marki jak Merlin, CDP, Raben czy Koszulkowo. Tylko w tym roku liczba użytkowników usługi Furgonetka Biznes zwiększyła się o około 60%, a miesięcznie za jej pośrednictwem obsługujemy około 300 tysięcy paczek.
Furgonetka Giełda ma już rok i dynamicznie się rozwija
W roku 2017 swoje pierwsze urodziny obchodziła też usługa Furgonetka Giełda, za pośrednictwem której można znaleźć transport dla dużych i nietypowych przesyłek, takich jak np. meble, sprzęty czy ładunki. Pomysł na tę usługę pojawił się właściwie od naszych klientów, którzy zgłaszali się do nas z zapotrzebowaniem na przewóz dużych i ponadgabarytowych towarów, których nie przewożą firmy kurierskie lub zrobią to dopiero za dodatkowymi opłatami. Stąd nasza giełda jest uzupełnieniem serwisu Furgonetka.pl. Obecnie współpracuje z nami ponad 3 tysiące firm transportowych. W serwisie pojawiło się ponad 20 tysięcy zleceń, a nasi przewoźnicy, realizując je, przejechali prawie 3 miliony kilometrów. Średnio miesięcznie na giełdzie pojawia się 1,5 tysiąca ogłoszeń i rejestruje się 250 nowych przewoźników. Nasze statystyki pokazują, że jest bardzo duże zapotrzebowanie przede wszystkim na transport mebli – aż 32% wszystkich zleceń w serwisie dotyczy tej kategorii produktów.
Furgonetka Giełda jest w fazie dynamicznego rozwoju. Na bieżąco dodajemy tam nowe funkcjonalności, a na początku roku pojawi się nowa wersja aplikacji mobilnej z ulepszonym systemem do wyceny zleceń. Dodatkowo powstała internetowa Strefa Przewoźnika, gdzie współpracujące z serwisem firmy przewozowe mogą znaleźć aktualności z branży, specjalistyczne porady oraz rabaty, np. na części samochodowe lub sprzęt nawigacyjny.
Druga edycja eDelivery zgromadziła ponad 200 przedstawicieli branży e-commerce
W tym roku mamy też za sobą drugą edycję naszej konferencji eDelivery, w której wzięło udział ponad 200 osób. Naszym priorytetem było stworzenie wydarzenia, w którym przedstawiciele branży e-commerce podzielą się swoją wiedzą oraz doświadczeniami związanymi z logistyką, ale także szeroko rozumianą obsługą posprzedażową, jak chociażby płatności online, customer care czy komunikacja z klientem. Zainteresowanie konferencją pokazało, że to się nam udało. Wystąpili dla nas eksperci z takich marek jak m.in. PayU, Shoper, GLS, InPost czy UBER. Podczas prelekcji można było posłuchać o obsłudze klienta w e-commerce, optymalizacji zamówień w e-sklepie, doświadczeniach odbiorców w procesie dostawy paczek czy sprzedaży na Amazonie. Dużym zainteresowaniem cieszył się także panel dyskusyjny, w którym podjęliśmy modny ostatnio temat sprzedaży w czasach cross – border. Wszystkie wystąpienia i nagrania z eDelivery 2017 możecie zobaczyć na naszym oficjalnym kanale YouTube.
Wciąż się rozwijamy i powiększamy swój zespół
Systematycznie powiększamy też nasz zespół. Działamy w trzech biurach i w dwóch miastach. W przyszłym roku planujemy, aż dwukrotne zwiększenie zatrudnienia, zwłaszcza w dziale obsługi klienta. Mamy coraz więcej klientów, rozszerzamy swoje usługi oraz tworzymy nowe. Dzieje się naprawdę dużo. Myślę, że rok 2017 można uznać za udany. Zwłaszcza, jeśli spojrzymy na liczbę naszych nowych klientów oraz rosnące wolumeny nadawanych u nas paczek. W roku 2018 czeka nas wiele wyzwań, ale nie zwalniamy tempa i jesteśmy pewnie, że będzie to dla nas czas dużych przełomów.
Źródło zdjęcia głównego: Depositphotos