Ostatnia aktualizacja artykułu 2020/06/16
Ten wtorek standardowo rozpoczynamy od naszego przeglądu najważniejszych faktów z kilku ostatnich dni. Zobaczcie, co ciekawego wydarzyło się w branży i o czym warto poczytać w wolnej chwili. 😉
Spis treści
DHL wprowadza w Niemczech towarowe rowery
We Frankfurcie rozpoczęły się testy rowerów towarowych, których kontener mobilny o wymiarach palety, przewiezie aż 125 kg paczek. Nie są to tradycyjne dwukołowce, ale specjalnie zaprojektowane pojazdy, na których kurier pokonuje dziennie dystans około 50 km. Jazdę ułatwia system elektrycznego wspomagania, dzięki któremu bez trudu można np. wjechać pod górę i mogą one poruszać się po ścieżkach rowerowych. Wszystko po to, aby ograniczyć koszty ostatniej mili, przyspieszyć doręczenie do klienta końcowego oraz ograniczyć liczbę aut dostawczych, a co za tym idzie zmniejszyć zanieczyszczenie powietrza. Takie rowery jeżdżą już w Holandii. Jest to bardzo ciekawe i przyszłościowe rozwiązanie. Zapewne z czasem będzie takich rowerów więcej i może pojawią się one także na naszych ulicach.
Rynek automatycznych maszyn do odbioru przesyłek wart 800 mln dolarów
Usługi, nam Polakom, głównie kojarzące się z paczkomatami rosną w siłę. Wartość globalnego rynku wynosi już prawie 1 miliard dolarów i zapewne ta liczba będzie dynamicznie rosła. Nie od dziś wiadomo, że ten sposób dostawy obniża koszty ostatniej mili, która jest najdroższa. Według badań ten model odbioru przesyłki jest o 35% tańszy. Największą sieć takich urządzeń mają Chiny oraz Niemcy. Patrząc na potencjał rynku, który wciąż się rozrasta mamy nadzieję, że ekspansja zagraniczna paczkomatów, które wycofały się ostatnio z kilku państw, pójdzie jednak w dobrym kierunku.
Czytaj: http://mensis.pl/raport-globalne-uslugi-paczkomatowe-warte-blisko-1-miliard-dolarow/
Tesco zamyka usługę e-zakupów w niektórych miastach
Tesco zdecydowało się zrezygnować z dalszego prowadzenia serwisu Tesco Ezakupy w Częstochowie, Kielcach, Zielonej Górze, Rybniku i Opolu. Internetowe zakupy w tych miastach będą możliwe tylko do końca kwietnia. Market ograniczył także możliwość odbioru zamówień online w Łodzi do jednego sklepu. Zostaną zamknięte także dwa sklepy stacjonarne. Miejmy nadzieję, że rozwój e-commerce jednak nie zostanie wstrzymany, gdyż samo Tesco zauważa, że wielkość wirtualnego koszyka jest nawet 4-5 razy większa od tego w sklepie stacjonarnym. E-grocery ma bardzo dużą przyszłość, także w Polsce, chociaż zapewne nie w każdym miejscu jest to jeszcze opłacalne, stąd tego typu ruchy. Wiadomo, że ta gałąź rozwija się najbardziej w dużych miastach, więc właśnie w nie warto inwestować.
Zobacz: https://retailnet.pl/2017/03/06/114446-tesco-ogranicza-zasieg-e-zakupow/
Merlin przejął CDP.pl
Stawający na nogi Merlin kupił internetowy sklep z grami video, CDP.pl. Kwota przejęcia to 3 mln zł. Transakcją objęte są sklep internetowy, marka CDP.pl, domena oraz oprogramowanie. Dzięki temu Merlin zyska nową grupę docelową – młodszą, męską klientelę 18-35 lat. Zwłaszcza, że według statystyk zakupy w internetowej księgarni robią głównie kobiety w przedziale wiekowym 25-40 lat. Dla obu marek może to być bardzo owocna współpraca, także czekamy na jej rozwój.
Czytaj: http://businessinsider.com.pl/technologie/firmy/grupa-merlin-kupuje-cdppl-za-3-mln-zl/95hf0rm
Pizzę zamówisz za pomocą butów?
Na koniec mała ciekawostka dla miłośników pizzy oraz trampek. Musimy przyznać, że w biurze jesteśmy miłośnikami jednego i drugiego, zwłaszcza ja ;), chociaż nie jestem odosobniona w tych uczuciach. Pizza Hut wypuściła limitowaną wersję sneakersów Pie Topy. Obuwie posiada funkcję Bluetooth, dzięki której łączy się z aplikacją mobilną i umożliwia dostarczenie pizzy do wybranej strefy odbioru za naciśnięciem jednego przycisku. Zdziwieni? 😉
Na dziś to już wszystko. Kolejna prasówka już w piątek i już dziś serdecznie na nią zapraszam. 😉
Źródło zdjęcia głównego: depositphotos.com