Przegląd prasy. Najważniejsze informacje z e-commerce #16

Źródło: pl.depositphotos.com

Pierwsze marcowe wydanie naszej prasówki jest już gotowe. Dzieje się coraz więcej, ale my jak zwykle wybieramy dla Was tylko to co jest najważniejsze. Dlatego zachęcamy do zapoznania się z dzisiejszym przeglądem prasy. W sam raz do poczytania przed weekendem. 😉

Nowa technologia drive-thru w McDonald’s

Popularna restauracja zamierza unowocześnić swoją usługę drive-thru i wprowadzić elektroniczny sposób składania zamówień oraz płatności dla kierowców w 20 tysiącach swoich lokali. Na razie głównie w USA.  Zamówione przez smartfona zostanie dostarczone bezpośrednio do naszego samochodu przez pracowników lokalu lub będzie gotowe do odebrania w okienku bez konieczności oczekiwania w kolejce. Jeśli nowy sposób dostarczania jedzenia spodoba się Amerykanom, zostanie wdrożony też w innych krajach, także w Polsce. Ten schemat działania na pewno będzie wygodniejszy i skróci bardzo cały czas realizacji zamówienia. Najprawdopodobniej przyjmie się bardzo szybko i rozpowszechni po całym świecie.

Patrz: http://businessinsider.com.pl/gielda/spolki/mcdonalds-zmiany-w-zakresie-uslugi-drive-in/tr53m4s

CCC otworzy sklep internetowy

Sklep obuwniczy zamierza na jesieni 2018 roku uruchomić sprzedaż internetową pod marką CCC. Już dwa lata temu były takie plany, jednak wtedy zmieniono trochę ich kierunek i postanowiono zbudować sprzedaż online na bazie istniejącego już sklepu eobuwie.pl. To na pewno bardzo dobra decyzja. Nie wszyscy wiedzą, że właśnie tam można kupić buty popularnej marki. Jest to też dobry kierunek, bo ekspansja zagraniczna sklepu eobuwie.pl wciąż wzrasta. Jest on obecny na 8 rynkach europejskich i ma pojawiać się na kolejnych.

Więcej: https://retailnet.pl/2017/03/03/114421-ccc-planuje-uruchomic-e-sklep/

IKEA testuje aplikacje zakupowe oparte na technologii VR

IKEA testuje dwie aplikacje oparte na technologii wirtualnej rzeczywistości. Mają nie tylko dostarczyć klientom rozrywki, ale przede wszystkim zwiększyć sprzedaż. Głównym zadaniem aplikacji VR Pancake Kitchen oraz VR Kitchen Visualizer jest polepszenie tzw. doświadczenia zakupowego klientów na etapie projektowania przyszłej kuchni. By z nich skorzystać wystarczy założyć specjalne gogle HTC Vive i wkroczyć w wirtualny świat Ikei. VR Kitchen Visualizer umożliwia klientom stworzenie wirtualnych kuchni, a następnie dokładne zwiedzenia jej, łącznie z otwieraniem wszelkich szafek i szuflad. Natomiast za pomocą Pancake Kitchen, klient ma za zadanie przyrządzić w zaprojektowanej przez siebie kuchni naleśniki. Dzięki temu dowie się, jak wygodnie będzie pracowało mu się w skonstruowanym przez siebie pomieszczeniu. Aplikacje będą testowane do końca maja 2017 roku w trzech sklepach Ikei: w Kanadzie, Szwecji oraz Belgii. Aplikacja wygląda naprawdę ciekawie. Chętnie bym z niej skorzystała, a Wy?

Zobacz: https://retailnet.pl/2017/03/02/114414-ikea-zakupy-niczym-gra-komputerowa/

Walmart chce wprowadzić technologię Scan&Go

Amerykański gigant rozpoczął testy technologii, która pozwoli klientom pominąć płatności przy kasie i płacić za zakupy przy pomocy smartfona. ​​Klienci będą mogli korzystać z aplikacji w telefonie, aby dodać produkty do cyfrowego koszyka, a następnie wyjść z budynku z zakupami, bez czekania w kolejce do kasy. Płatności za produkty będą obsługiwane przez aplikację. Podobne rozwiązania w swoich sklepach przyszłości zamierza zastosować Amazon. Duże sieci robią coraz więcej, by ułatwić klientom zakupy stacjonarne. Rywalizując z sektorem online chcą, aby stały się one szybsze, prostsze i wygodniejsze. W Polsce taką technologię wprowadza Tesco, które na świecie już obsługuje takie zakupy. To ewidentnie przyszłość handlu, dlatego zapewne większość sieci zacznie inwestować w tego typu rozwiązania, co bardzo nas klientów cieszy.

Czytaj też: http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/walmart-wdraza-technologie-scan-go,59209.html

Jak świat kupuje za granicą online?

Na koniec polecamy raport od International Post Corporation o światowym handlu internetowym, który został przeprowadzony na podstawie analizy 26 rynków z Ameryki Północnej, Azji oraz Europy. Możecie się z niego dowiedzieć, że najwięcej obcokrajowców kupuje online w chińskich i amerykańskich sklepach, trzy top platformy za pośrednictwem których robimy zakupy to Amazon, eBay i Alibaba, a najczęściej szukane produkty to ciuchy oraz buty (33%). To świetne uzupełnienie naszego niedawnego artykułu, w którym pisaliśmy o potencjale sprzedaży zagranicznej.

Raport dostępny na:  https://www.ipc.be/~/media/documents/public/markets/2016/ipc-cross-border-e-commerce-shopper-survey2017.pdf

Na dziś to już wszystko, co Wam przygotowaliśmy. Następna prasówka standardowo we wtorek. Mam nadzieję, że zajrzycie na naszego bloga. Miłego weekendu. 😉