Ostatnia aktualizacja artykułu 2020/06/16

 

Przegląd prasy. Najważniejsze informacje z e-commerce #15

Czas szybko mija, mamy już ostatni dzień lutego i piętnastą już odsłonę naszej prasówki. Końcówka miesiąca to wysyp wielu informacji, także to wydanie będzie obfitować w niezłą dawkę wiedzy. Przynajmniej ja mam takie odczucia i chce je oczywiście Wam przekazać, także zaczynajmy.

U kuriera InPost zapłacimy kartą

InPost we współpracy z MasterCard wyposażył 2,5 tysiąca swoich kurierów w zbliżeniowe terminale płatnicze. Dzięki temu odbierając przesyłkę będzie można zapłacić za nią u kuriera kartą lub telefonem. Jest to krok, na który czekało wielu klientów. Taką możliwość wprowadziło niedawno DPD i już wtedy pisaliśmy, że zapewne to InPost będzie kolejną firmą, która zaoferuje takie rozwiązanie. Wiele mówi się o problemach spółki i zmianach jakie przechodzi, ale jak widać zgodnie z zapowiedziami Rafała Brzoski sektor kurierski będzie się rozwijał i przynosił coraz więc wzrostów.

Więcej: http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/kurierzy-inpostu-zostali-wyposazeni-w-mobilne-terminale-platnicze,59159.html

Sprzedaż Integer.pl i InPost

Skoro już od InPostu zaczęliśmy to chyba powinniśmy także dodać, że Integer.pl S.A. i InPost S.A. zostały sprzedane. Nowym właścicielem spółek ma być amerykański fundusz inwestycyjny Advent International, który ma spłacić zadłużenie firm i zainwestować w nie aż 500 mln złotych. W piątek ogłoszono wezwanie do sprzedaży akcji obu spółek. Cena za akcje InPostu to 9,5 zł, zaś w przypadku Integera inwestor oferuje 41,10 zł. To daje wycenę InPostu na poziomie 109 milionów, zaś Integera na poziomie 319 miliona. Funkcję prezesa ma utrzymać Rafał Brzoska. Ciekawe, jak to wpłynie na zmiany w firmie. Oby, patrząc na rozwijający się płynnie sektor kurierski, wyszły one spółce i klientom na lepsze.

Patrz: https://www.adventinternational.com/pl/advent-international-wraz-ze-wspolinwestorem-oglasza-wezwania-na-100-akcji-integer-pl-s-a-i-inpost-s-a/

Wielkie zmiany w Empiku

Na początku marca pojawić się ma nowa, odświeżona strona sklepu internetowego Empik. Ma się ona wzbogacić o nowy system rekomendacji oraz mieć rozszerzony asortyment o produkty okołokulturalne i nowe kategorie: dziecko, zabawki, dom i ogród, wyposażenie wnętrz, zdrowie i uroda oraz elektronikę. Internetowy Empik nie zmieniał się od 7-8 lat, więc jesteśmy bardzo ciekawi rezultatów tych działań. To, co najbardziej jednak nas interesuje to nowa, ekspresowa forma dostawy click&collect. Już dwie godziny po złożeniu zamówienia online, zakupy mają być dostępne w wybranym sklepie stacjonarnym. Fajna sprawa, zwłaszcza, że szybka dostawa to bardzo duża konkurencyjność dla sklepu.

Czytaj także: http://innpoland.pl/133283,empik-zmieni-sie-nie-do-poznania-klikasz-kup-a-towar-chwile-pozniej-laduje-w-salonie

Auchan testuje ekspresową dostawę zakupów online

Kontynuując temat ekspresowych dostaw warto wspomnieć o działaniach francuskiej sieci. Auchan rozpoczął testy usługi, dzięki której swoje zakupy będzie można otrzymać już dwie godziny po złożeniu zamówienia. Na razie ta forma dostawy jest dostępna na południu Francji i realizowana przy współpracy ze start-up’em Colisweb, który już wozi zakupy dla takich sieci jak Leroy Merlin, Franprix, czy Darty. W tego typu błyskawiczne dostawy inwestuje coraz więcej sklepów, zwłaszcza tych, które mają w swoim asortymencie spożywkę. Nie od dziś wiemy, że klient lubi dostawać produkty szybko i to właśnie krótki czas dostawy to jeden z głównych czynników motywujących klienta do zakupów w danym e-sklepie.

Zobacz więcej: https://retailnet.pl/2017/02/27/114328-auchan-testuje-alternatywne-metody-dostaw-e-zakupow/

DHL i Huwai rozwiną internet rzeczy w logistyce

Firma kurierska i producent telefonów mają współpracować nad innowacyjnymi projektami skupiającymi się na technologii internetu rzeczy. Mają być one oparte na telefonii komórkowej, która może łączyć wiele urządzeń na dużych odległościach przy minimum zużycia energii. Lepsza łączność to lepiej zintegrowany łańcuch logistyczny oraz lepsza wymiana danych i widoczność operacji na różnych etapach realizacji zamówienia. DHL prognozuje, że obszar internetu rzeczy może wygenerować nawet 1,77 bln euro dodatkowej wartości dla globalnej branży logistycznej do 2025 roku. Jesteśmy ciekawi rezultatów tej współpracy. Rozwiązania cyfrowe to ewidentnie przyszłość logistyki.

Zajrzyj na: http://www.pracujwlogistyce.pl/11-tydzien-1/5540-dp-dhl-i-huawei-technologies-rozwina-wspolnie-technologie-internetu-rzeczy

Na dziś to już wszystko, co Wam przygotowałam. Następna nasza prasówka już w piątek. Do zobaczenia. 😉

Źródło zdjęcia głównego: depositphotos.com