Przegląd prasy. Najważniejsze informacje z e-commerce #18

Źródło: pl.depositphotos.com

Zapewne wielu z Was też czekało na piątek, a skoro w końcu nadszedł to zapraszamy na kolejne wydanie naszej prasówki. Trochę działo się w przeciągu tych kilku dni, zwłaszcza w kontekście rozwoju sprzedaży internetowej. Wchodzi w nią coraz więcej marek, co bardzo nas cieszy. Standardowo zebraliśmy dla Was tylko te najważniejsze fakty i jak zwykle staramy się, aby było krótko i na temat. Rozpoczynajmy zatem.

Castorama sprzedaje przez internet

Castorama uruchomiła nową usługę „zamów z dostawą”. Firma jako pierwsza w tej branży zapewniła dowóz towarów w całej Polsce i objęła transportem również materiały budowlane. Klienci mogą wybierać spośród 50 tysięcy produktów dostępnych w internetowym sklepie Castoramy. Zamówienia można również składać telefonicznie. Jest to ruch, na który czekaliśmy. Zdajemy sobie sprawę, że w przypadku dostawy tak dużych gabarytowo produktów, sprzedaż internetowa nie jest tak łatwa, jednak wymagania i oczekiwania klientów rosną i sami oni wyczekiwali na takich zmian. Wystarczy spojrzeć na euforię jaką wywołała kilka miesięcy temu informacja o dostawach mebli z IKEI. Zakupy online na dobre zadomowiły się już w Polsce i ich popularność wciąż rośnie, dlatego również sklepy z tego sektora powinny zauważyć ich potencjał i zainwestować w rozwój tego kanału. Czekamy zatem, kto będzie następny.

Czytaj: https://retailnet.pl/2017/03/09/114523-castorama-realizuje-dostawy-internetowych-zakupow-calej-polsce/

Od kwietnia wchodzi nowy szablon Allegro

Kontynuując zmiany, o których zresztą już nie raz pisaliśmy, Allegro wprowadza nowy szablon dla sprzedających, który obowiązywał będzie od przyszłego miesiąca.  Nowe zdjęcia, więcej obowiązkowych parametrów produktu do wypełnienia, aby portal mógł rozbudować ilość filtrów produktowych, nowy edytor oraz stałe sekcje z warunkami sprzedaży oddzielone od opisu produktu (dostawa, płatność, gwarancja, reklamacje, zwroty, o sprzedającym). Każdy, kto chce dalej sprzedawać na Allegro musi się do tych zmian przystosować. Oczywiście platforma daje na to czas, jednak dla wielu handlowców sprzedaż na Allegro była bardzo prostą opcją, która teraz będzie wymagała od nich więcej zaangażowania. Zobaczymy, ilu z nich się tego podejmie.

Zobacz: http://mensis.pl/nowy-szablon-allegro-juz-zobacz-kwietnia-bedzie-wygladala-sprzedaz-allegro-pl/

Carrefour wprowadzi internetowy marketplace

Francuski market przygotowuje się do wprowadzenia na polski rynek marketplace’u, czyli internetowego targowiska, pozwalającego producentom sprzedawać swoje towary za jego pośrednictwem. Taka usługa działa już we Francji, Hiszpanii i Brazylii. Carrefour jest jednym z popularniejszych marketów w Polsce i z powodzeniem rozwija u nas swoją sieć. Ma obecnie aż 886 sklepów.  Po wprowadzeniu nowej usługi Polska stanie się trzecim krajem, w którym Carrefour będzie obecny z pełnym spektrum usług: ofertą przemysłową, ofertą spożywczą, odbiorem w modelu click&collect oraz marketplace. Ta inwestycja, zwłaszcza w kanał e-commerce, bardzo nas cieszy. Oby było więcej takich inicjatyw.

Patrz także: http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/jeszcze-w-tym-roku-carrefour-wprowadzi-do-polski-usluge-marketplace,59446.html

Tesco rozwija e-commerce, ale nie w Polsce

Tesco rozszerzyło usługę click&collect w Wielkiej Brytanii. Klienci, którzy zamówią zakupy przed 9.00 mogą je odbierać już od godziny 12.00, zamiast od 13.00. Usługa będzie dostępna w ponad 300 lokalizacjach w całym kraju. Tym samym zakupy przez internet stają się jeszcze bardziej wygodne i elastyczne. W ostatnim wydaniu prasówki pisałam o problemach Tesco w Polsce. E-grocery u nas dopiero raczkuje i chociaż jego popularność dynamicznie rośnie, to zapewne jeszcze wiele czasu minie zanim rozwinie się i obejmie cały kraj, a nie tylko na duże miasta. Stąd brytyjska sieć zapewne nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa w tym temacie.   

Więcej: http://www.propertynews.pl/centra-handlowe/tesco-rozwija-sprzedaz-internetowa-ale-nie-w-polsce,52910.html

Jak wygląda self storage w Polsce?

Na koniec krótko o czymś, co może Was zainteresować. Self storage, czyli samoobsługowe magazyny nie są u nas dosyć popularne, ale możliwe, że niebawem to się zmieni. W Europie jest już  2746 tego typu obiektów. Ich łączna powierzchnia wynosi ponad 7,77 miliona metrów kwadratowych, a liderem w branży jest Wielka Brytania. Ich popularność i zużycie wciąż rośnie. W Polsce mamy tylko 11 takich obiektów, ale według wskaźników jesteśmy jednym z najdynamiczniej rozwijających się rynków w Europie Środkowo -Wschodniej i podobno jest w nas potencjał. 😉 Więcej ciekawych danych o tym zjawisku znajdziecie w linku poniżej.

Zobacz też: http://logistyczny.com/aktualnosci/magazynowanie-inwenstycje-i-transakcje/item/2636-magazynowa-samoobsluga

Na dziś to już wszystko. Na kolejne wydanie faktów zapraszamy już we wtorek. Odpocznijcie przez weekend i wróćcie do nas głodni wiedzy. 😉