Chcesz od razu wysłać paczkę kurierem DHL?
Zarejestruj się i nadaj przesyłkęChcesz regularnie nadawać paczki kurierem DHL?
Poproś o wycenęOferta DHL Parcel Polska obejmuje zarówno przesyłki paczkowe, jak i paletowe (na jedną przesyłkę składa się maksymalnie 5 palet). Dodatkowo Klient może skorzystać także z dużego wyboru różnego rodzaju usług dedykowanych e-commerce. DHL Parcel dostarcza przesyłki na terenie Polski już następnego dnia roboczego, natomiast w przypadku przesyłek międzynarodowych lub palet dostarczenie ma miejsce w terminie wyznaczonym w ofercie.
DHL dostarcza na terenie kraju przesyłki o wadze do 31,5 kg, a dostawa takich przesyłek możliwa jest w trzech wariantach – następnego dnia roboczego do godziny 12.00, w godzinach między 18.00 a 22.00 lub do końca następnego dnia roboczego.
Usługa DHL Parcel MAX przeznaczona jest dla Klientów, którzy chcą wysłać przesyłkę o wadze powyżej 31,5 kg. Takie przesyłki są dostarczane zwykle następnego dnia roboczego, a w niektórych przypadkach w ciągu 2 dni. Do usługi tej można wykupić także ubezpieczenie przesyłki i zamówić zwrot potwierdzonych dokumentów (ROD).
Oferta ta jest skierowana do Klientów, którzy chcą wysyłać przesyłki kopertowe i z elementami o wadze do 31,5 kg. Usługa w tym przypadku realizowana jest „od drzwi do drzwi” a dostarczenie gwarantowane do godziny 9.00 następnego dnia roboczego. W przypadku nieterminowej dostawy DHL zobowiązuje się zwrócić koszty przesyłki. Usługa ta realizowana jest w miastach, większych miejscowościach oraz w głównych centrach biznesowych.
Usługa ta, podobnie jak powyższa, dotyczy przesyłek kopertowych i z elementami o wadze do 31,5 kg. Usługa realizowana jest w modelu „od drzwi do drzwi”, a kurier dostarcza przesyłki do godziny 12.00 następnego dnia roboczego. Usługa DHL Parcel 12 realizowana jest na terenie miast i większych miejscowości, a jej ogromną zaletą jest zwrot kosztów przesyłki w przypadku nieterminowej dostawy.
Usługa ta polega na krajowych zwrotach przesyłek kopertowych oraz zawierających elementy o wadze maksymalnie 31,5 kg. W przypadku tej usługi dostarczenie przesyłki deklarowane jest następnego dnia roboczego.
Usługi dodatkowe w DHL ParcelDHL Parcel oferuje swoim Klientom również bogaty wybór dodatkowych usług, które podnoszą komfort nadawania przesyłek. Klienci mogą między innymi zamówić powiadomienia e-mail lub SMS o statusie przesyłki, które informują Odbiorcę, gdzie aktualnie znajduje się jego paczka. Ponadto w powiadomieniu Odbiorca otrzymuje informacje o dacie i godzinie przewidywanego doręczenia przesyłki. W przypadku przesyłek pobraniowych powiadomienia zawierają także informacje o wartości pobrania. Powiadomienie zawiera również link do strony, na której można przekierować przesyłkę na inny adres, o czym poniżej.
Odbiorca ma możliwość zmiany miejsca dostawy oraz daty dostawy przesyłki bez konieczności kontaktowania się z kurierem lub nadawcą. Wystarczy tylko skorzystać z opcji przekierowania i podać nowy adres doręczenia.
Odbiorca może samodzielnie odebrać przesyłkę w punkcie odbioru DHL Parcel w dogodnym dla siebie terminie za podaniem kodu PIN oraz numeru telefonu. Przesyłka oczekuje na odbiór przez 7 dni kalendarzowych.
Jeżeli Odbiorca nie ma możliwości odebrania przesyłki, kurier DHL Parcel może ją doręczyć pod alternatywny adres wskazany na liście przewozowym w przypadku, gdy ten adres znajduje się w sąsiedztwie miejsca doręczenia.
Usługa ta jest dostępna dla przesyłek nadanych przez aplikację DHL24 i polega na elektronicznym potwierdzeniu doręczenia przesyłki poprzez okazanie skanu dokumentu podpisanego przez Odbiorcę. Elektroniczne potwierdzenie zawarte jest w cenie usługi kurierskiej.
Nadawca ma możliwość ubezpieczenia przesyłki na kwotę zależną od wartości nadawanych przedmiotów. Ubezpieczenie gwarantuje dodatkową ochronę finansową dla cennych przesyłek.
W DHL Parcel istnieje możliwość zamawiania przesyłek za pobraniem, a należność pobrana przez kuriera w momencie dostarczenia jest przekazywana na rachunek bankowy Nadawcy. W przypadku tej usługi Odbiorca przesyłki jest zobowiązany zapłacić za nią w gotówce.
Dzięki tej usłudze Nadawca przesyłki może uzyskać potwierdzenie jej doręczenia w postaci przekazania dokumentów, które były dołączone na zewnątrz przesyłki. Dzięki ROD można otrzymać zwrot maksymalnie 5 dokumentów.
W kilku przypadkach DHL Parcel zwraca przesyłkę do nadawcy. Ma to miejsce wtedy, gdy przesyłka nie mogła zostać doręczona ze względu na odmowę jej przyjęcia przez Odbiorcę lub odmowę uiszczenia kwoty pobrania bądź lub opłaty za dodatkową usługę, a także nieodebrania przesyłki po dwukrotnej próbie doręczenia. Przesyłki są zwracane do Nadawców również wtedy, kiedy zawierają nieprawidłowe dane adresowe Odbiorców.
Nadawca przesyłki może zamówić potwierdzenie jej dostarczenia w formie wydruku dokumentu, na którym znajduje się podpis Odbiorcy.
DHL Parcel oferuje również usługę doręczenia przesyłki w godzinach 17.00-22.00.