Ostatnia aktualizacja artykułu 2023/10/27

Niedawno zapowiadaliśmy odświeżenie formularza dodawania przesyłek. Zaplanowane zmiany wdrażamy etapami i z niektórych już możesz korzystać, zamawiając swoje przesyłki. Skróciliśmy na przykład listę danych odbiorcy, które musisz uzupełnić, nadając przesyłkę do punktu z obsługą lub automatu paczkowego. W efekcie takie zamówienie składasz szybciej niż dotychczas. Teraz nadszedł czas na kolejne zmiany i mamy nadzieję, że Cię one ucieszą. 

Zmieniamy kolejność sekcji w formularzu

Do tej pory formularz dodawania zamówienia rozpoczynały sekcje Nadania i Doręczenia. Teraz jako pierwsza w formularzu widnieje sekcja Przesyłka — składanie zamówienia rozpoczynasz zatem od określenia, jakiego rodzaju transport zlecasz.

Dzięki tej małej zmianie pozostałe sekcje formularza od razu dostosujemy do typu Twojego zamówienia i poprosimy Cię o uzupełnienie wyłącznie tych informacji, które są wymagane do realizacji właśnie tego konkretnego zlecenia.

Poza przeniesieniem sekcji Przesyłka na górę formularza nie zmieniliśmy elementów, z których się składa. Wypełniasz ją tak samo jak do tej pory, określając m.in. parametry i zawartość nadawanej przesyłki. Możesz również skorzystać z opcji wielopaczki.

Ułatwiamy nawigację po oknie formularza

Zdajemy sobie sprawę, że zmiana kolejności sekcji, z których składa się nasz formularz dodawania przesyłki, może Cię zaskoczyć. Aby nikt nie czuł się zagubiony, dodaliśmy do formularza nowy element, który powinien ułatwić wszystkim poruszanie się po tym oknie.  

Na samej górze formularza znajdziesz przejrzystą grafikę obrazującą, na jakim etapie zamawiania właśnie się znajdujesz i ile kroków dzieli Cię od złożenia zamówienia.

Aby przejść do interesującej Cię sekcji formularza, nie musisz już przewijać ekranu w górę i w dół – kliknij po prostu wybrany etap zamówienia na pasku z krokami, a szukana sekcja natychmiast się wyświetli.

Gdyby w trakcie zamawiania przesyłki okazało się, że któryś z kroków wymaga poprawy lub uzupełnienia brakującej informacji, my wskażemy Ci ten krok, a Ty błyskawicznie zlokalizujesz miejsce wymagające korekty.

Niezależnie od tego, na jakim etapie zamawiania się znajdujesz, pasek obrazujący aktualny krok zamówienia będzie zawsze widoczny na Twoim ekranie. W każdej chwili możesz zrezygnować z jego stałego wyświetlania – w tym celu użyj opcji „Odepnij kroki” umieszczonej po prawej stronie. Wówczas pasek z krokami pozostanie na górze formularza i przestanie być widoczny, gdy przejdziesz do sekcji położonych niżej.

Aby przywrócić stałe prezentowanie paska z krokami zamówienia, po prostu kliknij opcję „Przypnij kroki”.

To nie koniec zmian!

Cały czas pracujemy nad usprawnieniem procesu zamawiania. Już niedługo planujemy m.in. ulepszenie sekcji Przesyłka, aby łatwiej było określić, czy ze względu na kształt i rodzaj opakowania Twoja przesyłka będzie wymagać dodatkowej obsługi podczas transportu. Poprawimy również widok potwierdzenia złożonego zamówienia, żeby precyzyjniej przekazać Ci instrukcje dalszego postępowania. 

O kolejnych zmianach na pewno będziemy informować, dlatego koniecznie śledź strefę “Aktualności” w swoim Panelu Klienta!