Ostatnia modyfikacja artykułu:

Logistyka w dużych vs. małych i średnich sklepach internetowych w Polsce. Raport 2019  

Już po raz czwarty przedstawiamy raport o dostawie w polskim e-commerce. Analizie poddaliśmy formy i koszty doręczenia w sklepach internetowych. Wyniki pozwoliły pokazać, jak kształtują się trendy w logistyce w rodzimym e-handlu i na jakie rozwiązania w tym temacie decydują się polscy e-sprzedawcy. 

W tym roku raport został przygotowany w nowej wizualnie odsłonie i dodatkowo został on wzbogacony o opinie ekspertów z branży, którzy na co dzień tworzą polski rynek e-commerce. Raport szczególnie polecamy każdemu, kto prowadzi własny sklep internetowy, aby sprawdził, jak jego oferta dostawy kształtuje się na tle konkurencji. Zachęcamy także do zapoznania się z nim wszystkie osoby pracujące w branży e-commerce.

Jeśli chcesz wiedzieć, ile form dostawy oferują sklepy internetowe, jakie są poza kurierem najczęściej udostępniane opcje doręczenia, jaki jest średni koszt wysyłki oraz jakie firmy kurierskie są najpopularniejsze wśród sprzedawców, to przeczytaj nasz raport. 

Formy dostawy dostępne w polskich sklepach internetowych

Badanie pokazało, że aż 40% małych i średnich sklepów udostępnia tylko jedną formę doręczenia kurierem. Dodatkowo aż 30% nie informuje o nazwie firmy kurierskiej, która realizuje dostawę zamówienia. W dużych sklepach tendencja jest odwrotna, bo 43% z nich ma w ofercie cztery i więcej opcji doręczenia.  

Inną niż kurier najczęściej udostępnianą formą doręczenia zamówienia są Paczkomaty, jednak coraz popularniejsze są także dostawy do sklepów Żabki czy stacji Orlen. Inwestują w nie głównie duże sklepy internetowe, które są bardziej świadome preferencji klientów i trendów rynkowych. Małe i średnie podmioty powinny zastanowić się nad rozszerzeniem opcji dostawy w swojej ofercie, zwłaszcza o popularne w Polsce rozwiązania click & collect. Szeroki wybór form doręczenia jest bowiem czynnikiem motywującym dla 49% kupujących online (Raport Gemius, E-commerce Polska 2019). Dodatkowo są to opcje często sporo tańsze od standardowego doręczenia kurierem, a aż 55% polskich e-klientów wskazuje, że kupowałoby więcej, gdyby koszty dostawy były niższe. 

Szczegółowe dane odnośnie oferowanych przez sprzedawców form dostawy i firm kurierskich dostępne są w naszym raporcie. 

Ceny dostawy w polskich sklepach online – pobierz raport

Średni koszt dostawy w małych i średnich sklepach internetowych wynosi 15,66 złotych w przypadku przesyłek przedpłaconych.

Źródło zdjęcie głównego: materiały własne