Ostatnia aktualizacja artykułu 2022/02/03
Jeśli sprzedajesz przez internet, teraz możesz zapewnić swoim klientom opcję szybkiego i wygodnego zwracania zakupów z Furgonetką. Nie po to, żeby skłonić ich do masowego oddawania produktów, lecz po to, by kupowali jeszcze więcej ze świadomością, że nietrafione rzeczy mogą zwrócić bez żadnego wysiłku.
Dzięki gotowym integracjom wdrożenie naszego modułu zwrotów to trzy proste kroki, z którymi dasz sobie radę bez niczyjej pomocy.
Spis treści
Dlaczego warto skonfigurować zwrot online?
Czy wiesz, dlaczego zakupy na Zalando i Allegro cieszą się taką popularnością? Obie platformy m.in. umożliwiają swoim klientom kupowanie tych produktów, do których są przekonani. Jeśli coś nie przypadnie im do gustu, mogą to z łatwością zwrócić – bez czekania i skomplikowanych formalności. A potem ponownie odwiedzić sklep i zrobić w nim jeszcze większe zakupy.
Z naszym systemem zwrotów online Ty też zadbasz w ten sposób o swoich klientów. Dostarczysz im proste narzędzie do zwracania towaru online, dzięki któremu raz na zawsze zapomną o papierowych formularzach i utrudnieniach związanych z wysyłką paczki zwrotnej. W efekcie będą chętniej i częściej wypełniać koszyki Twoimi produktami.
Dla Ciebie, jako właściciela e-sklepu, moduł do zwrotów przyniesie też wiele ułatwień. Zyskasz intuicyjny panel do zarządzania wszystkimi zwrotami w jednym miejscu. To tam m.in. ustawisz zasady polityki zwrotów, sprawdzisz statusy przesyłek, skorzystasz z szerokiej oferty przewoźników, a w razie problemów otrzymasz pomoc w ramach infolinii.
Kto może włączyć moduł do zwrotów w swoim sklepie?
Praktycznie każdy właściciel e-sklepu. Posiadamy integracje z większością platform sklepowych – m.in. z Shoperem, PrestaShop, WooCommerce, Shopify. A w przypadku gdy korzystasz z indywidualnego oprogramowania, możesz połączyć się z Furgonetką na własnych zasadach z użyciem dokumentacji API.
Konfiguracja modułu do zwrotów online zajmie Ci zaledwie 5 minut. Spokojnie przeprowadzisz ją samodzielnie, bez pomocy programisty. Wystarczy, że “przeklikasz” cały proces zgodnie z naszą instrukcją.
Jeśli chciałbyś porozmawiać o możliwościach naszego modułu do zwrotów online,
wypełnij formularz kontaktowy. Oddzwonimy i opowiemy o szczegółach.
Jak wdrożyć system zwrotów od Furgonetki?
Aby wdrożenie zwrotów w Twoim e-sklepie było możliwe, musisz mieć zarejestrowane konto firmowe na Furgonetka.pl lub konto indywidualne ze zintegrowaną platformą sklepową. Zaloguj się i przejdź do ogólnych ustawień w Panelu klienta. Następnie postępuj według wskazówek.
Jeśli jesteś już aktywnym użytkownikiem Furgonetki i od dłuższego czasu korzystasz z naszych narzędzi e-commerce, możesz pominąć etap integracji i przejść bezpośrednio do aktywacji zwrotów w sklepie, opisanej w punkcie 3. W przypadku gdy dopiero musisz połączyć sklep z naszą platformą, przeklikaj wszystkie kroki po kolei:
1. Z menu bocznego wybierz Zwroty, a następnie Przejdź do dodawania integracji. Odnośnik automatycznie przekieruje Cię do ekranu z dostępnymi integracjami.
2. Na liście źródeł importu, zlokalizuj swoją platformę sklepową i przeprowadź integrację zgodnie z instrukcją dla wybranego oprogramowania.
3. Po wszystkim, wróć do zakładki Zwroty, gdzie znajdziesz swój sklep internetowy – “podpięty” i gotowy do dalszych działań. Wykonaj konfigurację systemu zwrotów online po kliknięciu w odnośnik Skonfiguruj teraz.
4. Przed Tobą Ustawienia zwrotów. W tym miejscu możesz ustalić wszystkie zasady, według których Twoi klienci będą mogli realizować zwrot zakupów (więcej szczegółów znajdziesz w dalszej części wpisu).
Pro-tip od Furgonetki
Dyktując warunki, nie zapominaj o potrzebach i oczekiwaniach kupujących. Pomyśl o wprowadzeniu darmowych zwrotów, o wydłużeniu czasu na zwrot produktów (np. z 14 do 30 dni) czy o skróceniu czasu na zwrot pieniędzy (np. z 14 na 7 dni). Twoi Klienci na pewno to docenią, co zauważysz po większych koszykach zakupowych.
5. Zapisz zmiany.
Gotowe, Twój sklep został właśnie wzbogacony o moduł do szybkich i łatwych zwrotów online. W rezultacie Ty zyskujesz intuicyjny panel do zarządzania wszystkimi przesyłkami zwrotnymi (dostępny w górnej zakładce Zwroty), a Twoi klienci – wygodną możliwość zwracania produktów.
Na tym jednak nie koniec. Pamiętaj, aby poinformować kupujących o zasadach dot. zwracania zakupów (w czytelnej polityce zwrotów) i udostępnić im link do szybkich zwrotów, o czym piszemy poniżej.
Jakie ustawienia zwrotów możesz skonfigurować na koncie?
W trakcie konfiguracji systemu zwrotów (opisanej w punkcie 4. powyższej instrukcji), określisz kilka istotnych kwestii, które zdefiniują proces zwracania produktów w Twoim sklepie internetowym:
Adres do zwrotu
W dostępnym formularzu wskażesz adres, na który klienci będą nadawać przesyłki, jeśli wybiorą szybkie zwroty w Twoim sklepie.
Polityka zwrotów
W tej sekcji określisz:
- Czas na odstąpienie od umowy – zdecyduj, ile dni klient ma na zwrócenie produktu (czas w panelu liczy się od następnego dnia po doręczeniu zamówienia). Pamiętaj, że ustawowo czas na odstąpienie od umowy nie powinien być krótszy niż 14 dni.
- Czas na zwrot pieniędzy – określ liczbę dni na zwrot środków za zakupy zwracane do Twojego sklepu (czas liczy się od następnego dnia po doręczeniu zamówienia). Weź pod uwagę, że ustawowo czas ten wynosi maksymalnie 14 dni.
- Treść polityki zwrotów – zdecyduj, czy chcesz wgrać własny dokument (pamiętaj, że jego zapisy powinny być zgodne z ustawieniami w systemie), czy wolisz wygenerować gotową Politykę zwrotów od Furgonetki, na bazie wprowadzonych ustawień.
Dlaczego warto zdecydować się na Politykę zwrotów od Furgonetki?
Nasz dokument jest opracowany i zweryfikowany przez prawników, dzięki czemu masz pewność, że każdy punkt jest zgodny z aktualnie obowiązującym prawem. Polityka zwrotów zawiera wszystkie zasady określone przez Ciebie w Ustawieniach zwrotów, wraz z datą wprowadzenia ostatnich zmian.
Gotową Politykę zwrotów wygenerujesz bezpośrednio w rubryce ze swoim e-sklepem w sekcji Zwroty w Panelu klienta.
- Dodatkowe ustawienia – w tym miejscu możesz wgrać logo swojego sklepu, aby pojawiło się na stronie zwrotów. Możesz także uzupełnić formularz z komunikatem o zasadach zwracania produktów, jeśli chcesz przekazać ważne informacje swoim klientom (np. poinformować ich o darmowych zwrotach).
Udostępnianie klientom bezpłatnych zwrotów
W ostatnim punkcie Ustawień zwrotów skonfigurujesz opcję darmowych zwrotów i określisz, które formy nadania chcesz opłacać za klienta. W tym celu możesz skorzystać z umowy własnej z przewoźnikiem lub z oferty dostępnej na Furgonetka.
Jak ustawić bezpłatne zwroty? W widocznej tabeli zaznacz formy nadania (możesz wybrać maksymalnie 3 oferty firm kurierskich). Koszt nadanych przesyłek zwrotnych zostanie doliczony do Twojego konta. Aby było to możliwe, bieżące saldo zawsze powinno wynosić minimum 50 zł. Ceny przesyłek zwrotnych mogą ulegać zmianie, a aktualne kwoty znajdziesz w swoim cenniku.
Pamiętaj – jeśli nie zdecydujesz się udostępniać darmowych zwrotów, kupujący samodzielnie poniosą koszt każdej przesyłki zwrotnej.
Jak udostępnić link do zwrotów swoim klientom?
Na koniec nie zapomnij udostępnić klientom nowej opcji wygodnego zwracania zakupów. Link do strony zwrotów znajdziesz w zakładce Zwroty w Panelu klienta, w sekcji ze swoim e-sklepem. Wystarczy, że skopiujesz odnośnik i wkleisz w wybrane miejsce:
Gdzie umieścić link do systemu zwrotów w sklepie internetowym? Możesz pomyśleć o tym, aby komunikat o zwrotach pojawił się np.:
- jako banner na górze strony głównej
- na karcie produktu
- w panelu dla zalogowanych użytkowników
- w wiadomości mailowej z potwierdzeniem złożenia zamówienia
Prostym rozwiązaniem jest także włączenie do struktury sklepu adresu URL: nazwatwojegosklepu_pl/zwrot, który będzie przekierowywał użytkowników na stronę zwrotów. Ty będziesz z łatwością podawać go dalej, a Twoi klienci – bez problemu zapamiętają link i wpiszą go “z palca” zamiast szukać odnośników w Twojej witrynie.
Podsumowanie
Jak widzisz, konfiguracja bezpłatnego systemu do zwrotów online w Twoim sklepie internetowym to szybka i prosta sprawa. Wystarczy, że zintegrujesz się z naszą platformą, określisz wszystkie zasady procesu, udostępnisz kupującym link do strony zwrotów – i gotowe!