Ostatnia aktualizacja artykułu 2021/01/15
Drogeria zawsze znajdzie klientów, a jeśli będzie dobrze zaopatrzona, może liczyć na pokaźne dochody. W branży beauty jednym z najlepszych pomysłów na biznes jest właśnie drogeria. Franczyza daje w tej branży większe możliwości rozwoju, a przy tym pozwala uniknąć popularnych błędów tak charakterystycznych dla przedsiębiorców rozpoczynających działalność bez niezbędnego doświadczenia.
Spis treści
Co to jest franczyza?
Franczyza definicja mówi nam, że jest to system sprzedaży towarów i usług oraz współpracy pomiędzy firmami niezależnymi od siebie prawnie i finansowo. Stronami umowy franczyzowej są franczyzodawca – marka udostępniająca koncert biznesowy oraz franczyzobiorca – przedsiębiorca, który korzysta z tego konceptu w zamian za opłatę wstępną oraz procent od dochodów. Na zasadach franczyzy mogą działać różne działalności, w tym drogeria. Franczyza drogerii pozwala otworzyć sklep znanej sieci i zapełnić go towarem pochodzącym od renomowanych producentów.
Franczyza – przykłady drogerii
Wiele drogerii w naszym kraju działa w ramach franczyzy. Wśród marek franczyzowych możemy wyróżnić m.in.:
- Rossmann
- Douglas
- Drogerie Natura
- Drogerie Jawa
- Hebe
- Yves Rocher
Często wybierane są również franczyzy sklepów kosmetycznych takich jak: Inglot, Semilac, Ziaja, Neonail, Biały Jeleń czy Mydlarnia u Franciszka.
Dlaczego warto otworzyć franczyzową drogerię?
Ogromny popyt na produkty pielęgnacyjne i makijażowe, a także akcesoria do kąpieli i do włosów sprawia, że drogeria to doskonały pomysł na biznes. Franczyza daje w tym przypadku większe możliwości rozwoju, gdyż sklep ma od samego początku pokaźną ofertę produktową i korzysta ze znanego znaku towarowego kojarzącego się klientom z wysoką jakością towarów i profesjonalną obsługą. Drogerię można uruchomić nie tylko w dużym mieście, ale też w miejscowości liczącej zaledwie kilkanaście tysięcy mieszkańców, a im mniejsza konkurencja w okolicy, tym lepiej. Co prawda kosmetyki i artykuły higieniczne nie są produktami niezbędnymi do życia, ale są to towary, które bardzo szybko się kończą i których zapasy trzeba na bieżąco uzupełniać, więc drogeria ma zagwarantowany stały dopływ klientów. Szczególne szanse powodzenia ma teraz franczyza kosmetyki naturalne oraz sklepy barberskie. Na pewno warto zainteresować się franczyzą, która obejmuje nie tylko urodę, ale też zdrowie. Franczyza drogeryjna może oferować także suplementy diety i zdrową żywność. Takie zróżnicowanie asortymentu zwiększa liczbę klientów, a tym samym spodziewane obroty.
Drogeria – wymagania lokalowe i finansowe
Lokal przeznaczony na drogerię zwykle powinien mieć powierzchnię minimum 100 metrów kwadratowych, a kiedy taka placówka będzie uruchomiona w większym mieście, nawet 200 lub 300 metrów. Wybrana lokalizacja powinna być popularna – najlepiej sprawdzają się lokale przy ruchliwych ulicach, w galeriach handlowych oraz te umiejscowione w reprezentacyjnych częściach miast. Lokalizacja każdorazowo jest zatwierdzana przez firmę franczyzową. Budynek musi spełniać wymagania przeciwpożarowe i sanitarne, mieć odpowiednie oświetlenie i oczywiście wyposażenie – to ostatnie jest dostarczane przez firmę franczyzodawcy, który zapewnia projekt drogerii w myśl zasad własnej identyfikacji wizualnej.
Po zgłoszeniu potencjalnego franczyzobiorcy weryfikuje się jego zdolność do prowadzenia biznesu, w tym proponowane miejsce przeznaczone na drogerię, wysokość kapitału potrzebnego na inwestycję oraz predyspozycje do prowadzenia biznesu, jakim jest drogeria franczyza. Koszty uruchomienia takiej działalności zaczynają się od kilkudziesięciu tysięcy złotych, ale zwykle trzeba na to przeznaczyć kilkaset tysięcy.
Podsumowanie
Zarówno w dużym mieście, jak i w mniejszej miejscowości – w każdym miejscu potrzebna jest drogeria. Franczyza daje w tym przypadku duże pole do popisu. Koszty uruchomienia działalności mogą sięgnąć kilkuset tysięcy złotych, ale wydatek ten szybko się zwróci. Franczyza katalog prezentuje naprawdę interesujące oferty i każdy przedsiębiorca będzie mógł wybrać z nich tę, która odpowiada jego budżetowi i możliwościom.
Źródło zdjęcia głównego: Depositphotos