Ostatnia aktualizacja artykułu 2020/06/15
Każdy tydzień zwyczajowo już kończymy naszą prasówką. Ten był wyjątkowo ciepły i przyjemny, a zapewne część z Was również nie miałaby nic przeciwko, aby ta jesienna aura została z nami na dłużej. Tego Wam zagwarantować niestety nie mogę, ale możecie być pewni, że u nas na blogu jak zawsze znajdziecie dużą porcję newsów z e-handlu. Tymczasem sprawdźmy czy ten tydzień przyniósł też jakieś “cieplutkie” informacje w branży. 😉
Spis treści
Amazon zakrada się na polski rynek
Już jakiś czas temu pisaliśmy o tym, że produkty z amerykańskiej platformy pojawiają się w polskich porównywarkach cenowych. Teraz potwierdził to sam Amazon, którego polska rzecznik poinformowała, że kilkaset tysięcy z kilkunastu milionów produktów dostępnych na platformie w języku polskim jest obecnych w ofercie porównywarek Ceneo, Skąpiec czy Cenowarka. Zdaje się, że Polska wydaje się być dla Amazona interesującym rynkiem, ale firma wciąż sprawdza i testuje polskich klientów.
Czytaj: http://www.rp.pl/Handel/310189869-Amazon-walczy-o-nasz-rynek.html
Na polski rynek wchodzi “PayU płacę później”
PayU wprowadziło usługę płatniczą opierającą się na mechanizmie “kupuję teraz, płacę później” i odraczającą płatność za zakupy online do 30 dni. Z usługi można skorzystać w dowolnym momencie, a spłata w wymaganym terminie oznacza, że płacimy tylko tyle, ile kosztował zamówiony towar. Dodatkowo, jeśli kupujący uzna, że jednak chce wydłużyć okres spłaty, może rozłożyć całe zobowiązanie na 3 lub 6 miesięczne raty, ponosząc wówczas standardowe koszty pożyczki. Te rozwiązanie może okazać się wygodne, kiedy kupujemy drogi przedmiot i chcemy wpierw go zobaczyć czy sprawdzić. Tego typu płatności to naturalny rozwój w zakupach internetowych. Za granicą działają już takie usługi, więc to było tylko kwestią czasu, kiedy pojawią się również w Polsce.
Zobacz: https://e-biznes.pl/payu-wprowadza-usluge-payu-place-pozniej/
E-kupujący chcą mieć możliwość darmowej dostawy
Aż ⅔ Brytyjczyków uważa, że dostawa powinna być darmowa, jeśli za zamówienie płacą więcej niż 10 funtów. Dodatkowo są oni w stanie poczekać dłużej na darmową dostawę – aż połowa z nich może poczekać 2 lub 3 dni dłużej, a trzech na dziesięciu e-kupujących jest gotowych czekać nawet 5 dni dłużej. Co ciekawe Brytyjczycy wolą kupić produkty za granicą, jeśli mają zagwarantowaną darmową dostawę i poczekać na nią aż 7 dni, niż płacić za szybkie doręczenie. Nie raz już na blogu pisaliśmy, że gwarantowana darmowa dostawa od odpowiedniej kwoty w koszyku zakupowym jest rzeczą, nad którą powinno się zastanowić wiele e-sklepów, które takiej opcji nie mają. Te dane mówią same za siebie i zapewne wielu polskich konsumentów by je potwierdziło.
Więcej: https://ecommercenews.eu/uk-shoppers-expect-free-delivery-orders-10/
Zalando wprowadza nową kategorię produktów
Wiosną 2018 roku w ofercie platformy sprzedażowej Zalando pojawi się kategoria beauty, czyli wszelkiego rodzaju produkty kosmetyczne. Na początku, w ramach testów, będą one udostępnione tylko dla niemieckich klientów. Jeśli ich sprzedaż będzie cieszyć się zainteresowaniem, to będą stopniowo pojawiać się na kolejnych rynkach, na których obecne jest Zalando. Dyrektor Zarządzający spółki mówi, że to naturalny krok w rozwoju sklepu i ta decyzja nie dziwi. Kosmetyki mają być z różnych półek cenowych, dlatego jakoś nie martwię się o to, że nie będzie na nie chętnych. 😉
Sprawdź: https://retailnet.pl/2017/10/18/118705-zalando-wprowadza-sprzedazy-nowa-kategorie-produktow/
Jedzenie zamówimy przez Facebooka
Najpopularniejszy portal społecznościowy na świecie pracuje nad nową funkcją w swojej aplikacji, pozwalającą na zamawianie posiłków z restauracji. Została już ona przetestowana na ograniczonym terenie w USA, a teraz ma być udostępniona szerszej grupie odbiorców. Niestety nie wiadomo jeszcze w jakich dokładnie krajach ma się pojawić na początku. Order Food została stworzona we współpracy z kilkoma sieciami zajmującymi się dostarczaniem jedzenia przez internet, wśród których są np. EatStreet, Delivery.com, DoorDash, ChowNow czy Olo. Cały proces zamówienia ma odbywać się wewnątrz Facebooka, bez konieczności odwiedza zewnętrznych stron. Myślę, że ta nowa funkcja ma szansę podbić serca użytkowników, również na polskim rynku. A Wy co o tym sądzicie?
16% e-kupujących chce płacić za zakupy jednym kliknięciem
Według raportu Blue Media “Jak kupujemy w Internecie 2017” aż 16% e-klientów jest w stanie zapisać w sklepie dane swojej karty płatniczej, aby móc zapłacić za zakupy jednym kliknięciem. Kupując w sieci najczęściej wybieramy płatności elektroniczne (66%), opcję za pobraniem (47%) oraz samodzielny przelew (38%). Co ciekawe, na poczcie bądź kurierowi zdecydowanie częściej płacą osoby młodsze, co nie zgadza się z ogólnoprzyjętym stereotypem, że to starsi ludzie nie ufają transakcjom internetowym. Za zakupy online chętniej płacimy w sieci, robi to 32% ankietowanych, a 29% z nich wybiera płatność za pobraniem. Więcej ciekawych danych znajdziecie w linku poniżej.
Więcej Monet na Allegro
Już ponad milion klientów na Allegro kupuje produkty, za które dostają Monety, zamieniane na rabaty w stosunku 1 Moneta – jeden złoty. Co piąty klient zbierający Monety kupuje tylko przedmioty nimi oznaczone. Oferty z Monetami są lepiej widoczne w serwisie. Do tej pory Monetami wyróżniane były automatycznie tylko oferty Super Sprzedawców, ale od teraz sprzedawcy o statusie firma mogą także odpłatnie wyróżniać Monetami swoje oferty, zwiększając ich atrakcyjność. A czy Wy zbieracie Monety na Allegro?
Czytaj: https://e-biznes.pl/wiecej-promocyjnych-monet-dla-klientow-allegro/
Poczta Polska zainwestuje 1 mld złotych w logistykę
Poczta Polska zapowiada dużo szybszy transport przesyłek. Wszystko dzięki miliardowi złotych, które przeznaczony zostanie w latach 2017-2021 na rozbudowę sieci logistycznej. Będzie się składał na nią Centralny Hub Logistyczny, 3 sortownie regionalne i 54 składy. Ta inwestycja ma pomóc w obsłudze przesyłek, które będą transportowane z Chin na mocy podpisanego niedawno porozumienia o współpracy z China Post Group. Ta umowa to duża szansa dla polskiego rynku przesyłek, dlatego trzymamy kciuki, aby wszystko poszło według planu. 😉
Amazon zatrudni 120 tysięcy osób na okres świąteczny
Świąteczne szaleństwo zakupowe i związany z tym boom paczkowy zbliża się wielkimi krokami. Wiele firm przygotowuje się na ten okres, co pokazuje Amazon, który tylko w Stanach Zjednoczonych zamierza zatrudnić aż 120 tysięcy osób na ten czas. Firma pomieści nowych pracowników w aż 75 centrach magazynowych rozsianych w 33 stanach. Amazon zapewnia, że dla najlepszych pojawi się szansa zatrudnienia na stałe.
Czytaj: http://mensis.pl/amazon-uwaga-zatrudnimy-120-tysiecy-osob-zaraz/
Dzięki, że byliście dziś z nami. Na następny przegląd prasy zapraszam Was już za tydzień. Miłego weekendu. 😉
Źródło zdjęcia głównego: Depositphotos