10 wydarzeń branży e-commerce, na których warto się pojawić w 2016

Źródło: Depositphotos

Chcesz nawiązać wartościowe kontakty, utrzymać pozytywne relacje z ludźmi z branży, zrewidować swoje pomysły na nowy biznes? Konferencje, targi, szkolenia są najlepszą ku temu okazją. Nie znaczy to jednak, że musisz bywać na wszystkich imprezach, warto wybrać te, które będą dla nas pożyteczne. Oto mój, bardzo subiektywny, TOP 10 imprez, na których warto w tym roku się pojawić.

Wszystkie wyselekcjonowane wydarzenia są przedstawione chronologicznie. Wybierając je, kierowałam się między innymi wrażeniami z poprzednich edycji, poziomem merytorycznym oraz ogólnym klimatem imprezy, który sprzyjał (bądź nie) networkingowi. 

1.

Forum E-COMMERCE i targi branżowe E-SOLUTIONS
Data: 16-18 lutego 2016
Miejsce: Ptak, Warsaw Expo, Al. Katowicka 62, 05-830 Nadarzyn,
Wstęp: płatny (tu kupisz bilet)

To konferencja skierowana do dwóch grup odbiorców. Pierwszą są tradycyjne biznesy, które chciałyby uruchomić kolejny kanał sprzedaży w postaci sklepu online. Do drugiej należą działające już sklepy internetowe, które szukają konkretnych rozwiązań, dzięki którym rozwiną skrzydła. Omawiane będą tam wszelkie aspekty dotyczące e-commerce i myślę, że ta tematyka i to wydarzenie może być dobry startem w tym roku. Szczególnie, że jest to pierwsza, większa konferencja dla branży w 2016, można więc spodziewać się wysokiej frekwencji. Co jeszcze sprawia, że warto wziąć udział w targach? Drugiego dnia, tuż przed lunchem, będziecie mieli okazję posłuchać mojej prezentacji o logistyce w omnichannel. 😉

Tutaj znajdziecie dokładny program targów.

2.

IV KONGRES eHANDLU
Data: 3 marca 2016
Miejsce: PGE Stadion Narodowy w Warszawie
Wstęp: płatny (strona wydarzenia)

Przedstawiciele Fundacji Polak 2.0, organizatora imprezy podkreślają, że tematykę tegorocznych wystąpień kierują na pozyskanie i utrzymanie klienta w e-commerce. Każdy, kto zastanawia się na uczestnictwem, może mieć pewność, że jest to jedno z wydarzeń o najwyższym poziomie merytorycznym. Dodatkowo wystąpienia są tak zaplanowane, by i początkujący i doświadczeni w branży, mogli znaleźć coś dla siebie. Z doświadczeń z poprzedniego roku wiem, że warto tam być – prezentacje są dobre i, co być może dla niektórych ważniejsze, ich autorami są naprawdę dobrzy mówcy. Nie zanudzicie się na śmierć, a i okazji do networkingu na pewno nie zabraknie.

3. 4. i 5.

X TARGI eHANDLU
Data: 6 kwietnia 2016
Miejsce: Międzynarodowe Centrum Kongresowe w Katowicach, ul. Olimpijska
Wstęp: darmowy dla odwiedzających, płatny dla wystawców

E-commerce Berlin Expo
Data: 27 kwietnia 2016
Miejsce: Postbahnhof, Straße der Pariser Kommune 8, Berlin
Wstęp: darmowy dla odwiedzających, płatny dla wystawców

XI TARGI eHANDLU
Data: 9 listopada 2016
Miejsce: Centrum EXPO XXI
Wstęp: darmowy dla odwiedzających, płatny dla wystawców (strona wydarzenia)

Targi eHandlu to jedno z najstarszych, największych i najbardziej prestiżowych wydarzeń dla ludzi związanych z e-commerce. Dotychczas uczestnicy targów spotykali się dwa razy do roku, w Warszawie i w Poznaniu. W tym roku targi będą mieć nieco inny przebieg. Warszawa zostaje, ale impreza przenosi się z Poznania do Katowic i odbędzie się już niebawem – na początku kwietnia br.  Dodatkowo odbędą się także targi w Berlinie. Zapytaliśmy organizatorów skąd pomysł na takie zmiany.

Decyzja o przeniesieniu imprezy na południe dojrzewała w nas już od dłuższego czasu i niewiele brakowało, żebyśmy przenieśli targi już w zeszłym roku. Nie udało nam się jednak znaleźć odpowiedniego obiektu w rejonie Kraków-Katowice. Bardzo nam na tym zależało, ponieważ swoje siedziby ma tam wiele firm z sektora e-commerce, także obecnych wystawców. Duży wpływ na decyzję miał fakt, że chcieliśmy pozyskać nowych odwiedzających i dotrzeć do osób, które nigdy wcześniej, z racji odległości, nie uczestniczyły w targach. – wyjaśnia Marek Tomaszewski z Fundacji Polak 2.0  

Z kolei na pytanie o to, co zadecydowało o tym, że targi odbędą się w Berlinie, Marek odpowiada – Za imprezę E-commerce Berlin Expo odpowiada nowa spółka, która powstała po to, by organizować imprezy poza granicami kraju. Nosiliśmy się z tą myślą już od dawna, ponieważ uważamy, że to, co osiągnęliśmy w Polsce powoli zbliża nas do sufitu, w dobrym tego słowa znaczeniu. Większość polskich firm, które mogłyby być wystawcami, już nimi było. Naturalnym kierunkiem są Niemcy, gdzie branża jest o wiele lepiej rozwinięta niż w Polsce. Berlin wydaje się pod tym względem wyborem optymalnym. Ceny stoisk są bardzo atrakcyjne, jak na niemieckie warunki, nawet dla polskich firm. Poza tym, odległość do Berlina może być dla wielu mniejsza niż do Katowic.

Czy organizatorzy nie obawiają się, że wielu uczestników polskich targów jednak nie pojedzie do Berlina? Takie ryzyko zawsze istnieje. – stwierdza Tomaszewski. Trudno nie podkreślić, że dla firm świadczących usługi przez internet, granice praktycznie nie istnieją. Polskie firmy coraz odważniej decydują się na ekspansję zagraniczną, z powodzeniem konkurując z lokalnymi i międzynarodowymi przedsiębiorstwami. Organizacja wydarzenia, które będzie stanowiło wsparcie w ekspansji na inne rynki i dawało możliwość sprawdzenia czy produkt interesuje również zagranicznych klientów było więc dla nas naturalnym, koniecznym do wykonania krokiem. – podsumowuje Tomaszewski.

Jak mówią uczestnicy poprzedniej edycji, z czym w pełni się zgadzam, największą wartością targów są ludzie, którzy w nich uczestniczą (szczególnie po stronie wystawców). Są to głównie osoby od wielu lat związane biznesowo z e-commerce, mające duże doświadczenie,  od których można się wiele dowiedzieć. Podsumowując – tysiące uczestników i setki wystawców – tam naprawdę dużo się dzieje.

Nieodłącznym elementem jesiennych Targów eHandlu w Warszawie, są Ekomersy (w tym roku przyznawane już po raz piąty). To wyróżnienia branżowe dla usług i produktów wspierających handel w internecie. Nagrody wręczane są podczas uroczystej gali, która jest zorganizowana w sposób ułatwiający networking. Zdecydowanie warto tam być.  

6.

III E-COMMERCE DAY
Data: wrzesień
Miejsce: Warszawa
Wstęp: płatny (strona wydarzenia)

Ecommerce Day to wydarzenie skierowane do właścicieli sklepów internetowych. W ubiegłym roku wśród prelegentów znaleźli się przedstawiciele wielu znanych marek tj. Facebook, Shoplo (organizator) czy PayPal. Wystąpienia łączyły wiedzę strategiczną i praktyczną, przez co, pomimo dopiero dwóch edycji, wydarzenie jest już uważane za jedno z tych, w których koniecznie trzeba wziąć udział.

Tegoroczna edycja zostanie wzbogacona o konkurs, ale zostaliśmy zobowiązani do zachowania szczegółów dla siebie, więc na razie nie możemy zdradzić nic więcej. 🙂

7.

INTERNET BETA
Data: 14-16 września 2016

Miejsce: Centrum Edukacji Międzynarodowej WSIiZ, Kielnarowa (k. Rzeszowa)
Wstęp: płatny (strona konferencji na FB)

To zdecydowanie jedna z najgłośniejszych imprez branży internetowej. Mówi się o niej na długo przed, w trakcie i wiele tygodni po. Występują na niej najlepsi mówcy, jak Roman Łoziński czy niezawodny Mariusz Wesołowski. Na Betę trzeba pojechać przynajmniej raz. Choć każdy, kto już raz tam był, nie może doczekać się powrotu. Trzy dni wystąpień praktyków związanych z e-commerce, marketingiem internetowym i środowiskiem startupowym oraz trzy niezapomniane wieczory integracyjne, na których dzieje się bardzo wiele, jednak nie chcę o tym zbyt wiele mówić. Co się wydarzyło w Kielnarowej – w Kielnarowej zostaje. Warto przeżyć to samemu. 😉

8.

XI E-COMMERCE STANDARD
Data: 29-30 września 2016
Miejsce: Warszawa
Wstęp: płatny (strona wydarzenia)

Jedna z najstarszych, branżowych konferencji, która przez tyle lat organizacji wciąż trzyma swój wysoki poziom. Organizowana jest przez magazyn Internet Standard (IDG), na której można poznać najciekawsze studia przypadków polskich i zagranicznych firm, wziąć udział w warsztatach oraz zapoznać się z zawartością corocznego raportu podsumowującego kondycję branży e-commerce. Spotykają się tam eksperci z wielu branż, m.in.: telekomunikacji, bankowości, retailu, farmacji i logistyki, zwłaszcza dyrektorzy i menedżerowie różnego szczebla. Organizatorzy szacują, że na tej edycji pojawi się, jak co roku, około 150 osób, więc na pewno będzie z kim porozmawiać i wymienić się doświadczeniami.

9.

III EAST-BIZ
Data: 14-15 października 2016
Miejsce: Białostocki Park Naukowo-Technologiczny, ul. Żurawia 71
Wstęp: płatny (strona wydarzenia)

Wschodnie Forum eBiznesu to pierwsza tak duża impreza branżowa na Podlasiu. Została bardzo dobrze przyjęta zarówno przez uczestników, jak i prelegentów. Myślę, że tego, kto był tam chociaż raz, nie trzeba zachęcać do zapisania się na kolejną, trzecią już edycję. My będziemy tam na 100%. Można mieć pewność, że wystąpienia będą merytoryczne i wartościowe, dba o to organizator, znany w branży e-commerce z wysokich wymagań, dotyczących wszystkich aspektów związanych z eventem. Słyszałam nawet plotkę, że sam, osobiście nadzorował pokojówki w hotelu, który obsługiwał gości imprezy, żeby wszystko było idealnie dograne… 😉 Okazji do networkingu także nie zabraknie, wieczorne imprezy gromadzą wszystkich uczestników konferencji, a tam, przy barze następuje właściwa integracja. 🙂

10.

IV KONGRES MARKETING AUTOMATION
Data: przełom listopada i grudnia
Miejsce: PGE Stadion Narodowy w Warszawie (Centrum Biznesu Klubu)
Wstęp: płatny (strona wydarzenia)

Pomimo tego, że jest to stosunkowo nowy punkt na mapie polskich eventów dla branży e-commerce, już zyskał spore uznanie wśród uczestników. Zdecydowanie warto wziąć w nim udział, głównie ze względu na świetnych prelegentów. W ubiegłym roku pierwsza prezentacja Marka Roleskiego i twórcy reklam Benettona Oliviero Toscani została niestety odwołana, jednak Rafał Brzoska (InPost) stanął na wysokości zadania i w zamian za nich otworzył event ciekawą prelekcją, m.in. na temat trendów w e-commerce i ich przełożenia na zmiany w logistyce. Ciekawym pomysłem było zaproszenie księdza Jacka Stryczka, który dość interesująco mówił o swojej własnej inicjatywie – Szlachetnej Paczce, oraz o szerszej perspektywie w biznesie. Szczegóły tegorocznej edycji będą znane zapewne w połowie roku.

Podsumowując

Polski rynek e-commerce bardzo dynamicznie się rozwija, czego efektem jest również rosnąca liczba mniejszych i większych wydarzeń skierowanych do osób związanych z e-handlem. Nie da się zaprzeczyć, że udział w nich jest jednym z najlepszych sposobów na zawieranie wartościowych znajomości, omawianie pomysłów na nowe biznesy i zdobywanie wiedzy, którą ciężko zyskać w inny sposób.  

Powyższa ‘10’ to oczywiście mój subiektywny wybór. Jeżeli uważasz, że ominęłam wydarzenie, które zasługuje na uwagę – daj znać.

Tymczasem udostępniam nasz Kalendarz wydarzeń w branży e-commerce i pokrewnych w 2016, który będziemy sukcesywnie aktualizować. Do zobaczenia na konferencjach! 🙂  

***

Zachęcam do przeczytania także wpisu dotyczącego konferencji na 2017 rok. 🙂  Kliknij tu.