Ostatnia modyfikacja artykułu:

Źródło: depositphotos.com

TOP 5 najchętniej czytanych artykułów na naszym blogu

Jednym z celów, jakie postawiliśmy sobie do realizacji w minionym roku, było stworzenie miejsca, gdzie będą trafiać poszukujący rzetelnych informacji związanych z logistyką w e-commerce. Udało nam się to i od jakiegoś czasu, tutaj, na łamach naszego bloga, dzielimy się naszym know-how, zdobywanym przez wiele lat pracy w tej branży. Publikujemy także materiały autorstwa ekspertów w dziedzinach powiązanych – prawników, właścicieli e-sklepów, reprezentantów firm zajmujących się spedycją czy fulfilmentem.

Z okazji pierwszego pół roku działalności, chcielibyśmy krótko podsumować nasze dotychczasowe wpisy i zestawić te, które cieszyły się największą popularnością. Oto nasze TOP 5! 🙂

Czym jest same day delivery? Jakie miejsce zajmuje ta usługa na dynamicznie zmieniającym się rynku e-handlu? Jak postrzegają ją sprzedawcy, a jak kupujący?

Czym jest same day delivery? Jakie miejsce zajmuje ta usługa na dynamicznie zmieniającym się rynku e-handlu? Jak postrzegają ją sprzedawcy, a jak kupujący? Odpowiedzi na te i szereg innych pytań znajdziesz w artykule, który uplasował się na miejscu piątym naszego zestawienia. Popularność wpisu świadczy o tym, że rośnie świadomość tego, jak ważnym elementem procesu obsługi klienta sklepu internetowego jest szybka dostawa zamówienia. Przywołane przez nas dane wyraźnie pokazują, że kupujący online coraz częściej wybierają tych sprzedawców, którzy zapewniają szybszą dostawę zamówionych produktów.

Sprawdź jakich błędów unikać, by nie zrazić do siebie kupujących.

Jest to jeden z pierwszych artykułów opublikowanych na naszych blogu, który wciąż notuje nowe odwiedziny. Nastraja to bardzo pozytywnie, ponieważ pokazuje, że osoby zajmujące się e-handlem dostrzegają, jak istotna w całym procesie jest właściwa komunikacja posprzedażowa z klientem i poszukują informacji o tym, jak robić to dobrze.

Najczęściej popełnianym błędem w tym obszarze jest tkwienie w przekonaniu, że odpowiedzialność sprzedawcy za przesyłkę kończy się w chwili, gdy przejmuje ją kurier. Nic bardziej mylnego. Do jego obowiązków należy stałe monitorowanie sytuacji, ponieważ odpowiada za paczkę aż do momentu doręczenia jej do nadawcy. Wiedząc, co dzieje się z paczką, możemy wcześniej zareagować na każde niepokojące zdarzenie, które może wpłynąć negatywnie na opinię klienta o naszym sklepie. Jeżeli jeszcze nie znasz tego tekstu, koniecznie sprawdź jakich błędów unikać, by nie zrazić do siebie kupujących.

Wyjaśniamy jak e-klienci podejmują decyzje zakupowe, co motywuje ich do dokonania transakcji i co sprawia, że dany e-sklep jest w ich oczach wiarygodny.

Na trzecim miejscu naszego podsumowania uplasowała się druga część naszego przewodnika dla e-commerce, w której wyjaśniamy jak e-klienci podejmują decyzje zakupowe, co motywuje ich do dokonania transakcji i co sprawia, że dany e-sklep jest w ich oczach wiarygodny.

Podpowiadamy również, czym należy się kierować wybierając oferowane opcje dostawy oraz omawiamy te, z których najczęściej korzystają kupujący. Wyjaśniamy czym może skutkować decyzja o oferowaniu wyłącznie jednej formy doręczenia. Ograniczone grono potencjalnych klientów i niższa konkurencyjność to tylko niektóre z konsekwencji takiej decyzji.

Artykuł, który w kompleksowy sposób opisuje regulacje prawne dotyczące dostawy w sprzedaży B2C oraz koszty z nią związane.

Wiceliderem, w naszym małym rankingu jest artykuł, który w kompleksowy sposób opisuje regulacje prawne dotyczące dostawy w sprzedaży B2C oraz koszty z nią związane. Jeżeli zastanawiasz się, kto ponosi koszty w sytuacji, gdy klient odstąpi od umowy bez podania przyczyny lub złoży reklamację, zajrzyj koniecznie do tego materiału. Dowiesz się z niego również, co dzieję się w chwili, gdy kupujący nie odbierze przesyłki lub ta zostanie uszkodzona w trakcie przewozu. Artykuł został przygotowany przez Radcę Prawnego, Dawida Bugajskiego, partnera merytorycznego serwisów KlauzuleNiedozwolone.pl,  Prokonsumencki.pl i Regulaminowo.pl.

Wszystkie najważniejsze informacje, które mogą okazać się pomocne podczas wyboru firmy spedycyjnej.

Zaszczytne, pierwsze miejsce przypadło w udziale pierwszej części naszego poradnika dla e-commerce, którą opublikowaliśmy pod koniec listopada. Zebraliśmy w nim wszystkie najważniejsze informacje, które mogą okazać się pomocne podczas wyboru firmy spedycyjnej. Począwszy od tego jak działają brokerzy kurierscy i dlaczego warto skorzystać z ich pomocy (szczególnie na początkowym etapie rozwoju e-biznesu), przez to jak sprawdzić rzetelność firmy kurierskiej, po pytania, jakie warto zadać spedytorowi, uzgadniając z nim szczegóły oferty. Wskazaliśmy w nim też trendy w e-commerce, na które należy zwrócić uwagę.

Fakt, że akurat ten artykuł cieszył się największą popularnością, pokazuje, że osoby, który zamierzają rozpocząć pracę w e-handlu, podchodzą do tego zadania bardzo poważnie i szukają sprawdzonych rozwiązań, co wróży dobrą przyszłość dla ich biznesów.

Podsumowując

Dziękuję Wam za miniony rok, wszystkie wiadomości, komentarze i udostępnienia. Dzięki Wam upewniam się, że rynek e-commerce w Polsce z dnia na dzień coraz bardziej się profesjonalizuje, a ludzie, którzy się nim zajmują są głodni wiedzy i otwarci na nowoczesne rozwiązania. Ze swojej strony obiecuję też, w imieniu usługi FurgonetkaBiznes i Grupy Furgonetka, w tym roku starać się równie mocno, jeśli nie jeszcze bardziej, przygotowywać artykuły pełne konkretów, które zainspirują Was i podsuną nowe pomysły.

Na koniec mam do Was małą prośbę, jeżeli macie swoje pomysły, o czym moglibyśmy Wam jeszcze tutaj napisać, lub jest coś, co Was szczególnie interesuje, a nie wiecie jak sobie z tym poradzić – piszcie na biuro@furgonetka.pl – zrobimy wszystko co naszej mocy, by pomóc.