Przegląd prasy. Najważniejsze informacje z e-commerce #5

Źródło: depositphotos.com

Witajcie w kolejnym wydaniu naszej prasówki. Będzie krótko i na temat. Zajrzyjcie poniżej i zobaczcie kilka ciekawych informacji, które dla Was przygotowaliśmy. 😉

W Media Markt zamiast kupić produkt, wypożyczysz go

Media Markt w Niemczech wprowadziło wypożyczalnię swoich towarów. Usługa jest na razie w fazie testów, a do wynajęcia jest chwilowo kilkaset pozycji. Przykładowo wypożyczenie konsoli do gier kosztuje 8 euro za miesiąc. Po upływie jednego miesiąca klient będzie mógł zdecydować czy chce sprzęt kupić czy nie. Trzeba przyznać, że jest to dosyć nietypowa usługa, ale bardzo interesująca.

Zobacz: http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/media-markt-testuje-usluge-wypozyczania-towarow,58315.html

DPD Polska obsłużyło aż 103 mln paczek w rok

DPD zamknęło rok z rekordowym wynikiem. W 2016 roku za pośrednictwem firmy przesłano aż 103 mln paczek, to o 8,5% więcej niż w roku poprzednim. DPD ma już 30% udziału w polskim rynku kurierskich. Patrząc na ich działania, np. wprowadzenie płatności kartą u kurierów i rozszerzanie sieci Pickup, czyli punktów nadań i odbioru paczek, ich pozycja będzie jeszcze bardziej rosła.

Patrz: http://www.pracujwlogistyce.pl/11-tydzien-1/5483-dpd-polska-podsumowalo-rok-2016-rekord-wzrostow

Branża e-commerce będzie stanowić 10% PKB?

Pod koniec roku 2016 wartość polskiego rynku e-commerce oscylowała wokół 36 mld złotych. Szacuje się, że już pod koniec 2017 roku przekroczy ona liczbę 40 mld. Dynamiczne wzrosty są zrozumiałe i raczej niewiele w najbliższym czasie zagrozi polskiej branży e-commerce.  

Więcej na: https://retailnet.pl/2017/01/23/113662-branza-e-commerce-bedzie-stanowic-10-proc-pkb/

L’oreal inwestuje w polski startup Cosmose

Działanie aplikacji Cosmose polega na lokalizowaniu klienta w sklepie stacjonarnym. Kiedy odwiedza on kolejne punkty, na podstawie historii jego wizyt na smartfonowych aplikacjach, np. Youtube czy Facebook wyświetlane są reklamy na bazie miejsc, w których był. Namierzanie odbywa się przy pomocy sklepowej sieci wi-fi. Korzystając z popularnych aplikacji, zgadzamy się na udostępnienie naszej lokalizacji. Dzięki odpowiednim umowom, Cosmose ma do nich wgląd, co pozwala wyświetlać dedykowane reklamy. Cóż reklama znajdzie nas już wszędzie. 😉

Czytaj: http://innpoland.pl/132493,wielki-sukces-polaka-l-oreal-inwestuje-w-firme-27-latka-z-dzieki-jej-rozwiazaniom-zostaniesz-namierzony-w-sklepach

Na kolejne newsy zapraszamy już w piątek. 😉