Ostatnia modyfikacja artykułu:

Przegląd prasy. Najważniejsze informacje z e-commerce #4

Źródło: pl.depositphotos.com

Dziś w końcu przyszedł czas na piątkowe wydanie naszej prasówki. Cieszę się, że dotarliśmy do tego momentu i serwuje Wam tę krótką lekturę na weekend. 😉 Widać, że po świąteczno-noworocznej posusze, newsowa machina w końcu się rozpędza i pojawia się coraz więcej ciekawych informacji, z którymi zamierzam się z Wami regularnie dzielić. W takim razie zaczynajmy.

Powstanie rosyjski Alibaba

Pomysł rosyjskiego prezydenta, który jakiś czas temu zaproponował, by stworzyć w Rosji internetową platformę sprzedażową, właśnie przechodzi do realizacji. Skierbank nawiązał współpracę z Alibaba Group w ramach, której powstanie serwis na wzór chińskiego potentata. Bank ma wziąć na siebie finansowanie przedsięwzięcia i obsługę marketingową oraz technologiczną. Ambicje są duże. Docelowo platforma ma stać się najważniejszym, rosyjskim podmiotem e-commerce na rynku transgranicznym i zagrozić takim gigantom jak Amazon czy Google. Myślicie, że się uda? Sam pomysł na pewno jest trafiony, ale budowania pozycji lidera potrwa zapewne lata.

Więcej na: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Alibaba-i-Sbierbank-uruchomia-platforme-e-commerce-7494293.html

Tesco dostarczy zakupy w Londynie w godzinę

Convibo, brytyjski start-up zajmujący się dostawą zakupów ze sklepów spożywczych do domu, rozpoczął współpracę z Tesco. Firma będzie w przeciągu godziny dostarczać produkty zakupione w sklepie online brytyjskiego marketu. Usługa ma działać na terenie Londynu. Convibo wozi już dla takich sieci jak Waitrose, Marks and Spencer i Whole Foods. Patrząc na to, że dziś już 25% mieszkańców UE kupuje żywność przez internet, a rynek e-grocery w Europie w tamtym roku wzrósł o 15%, to jest to zrozumiała współpraca. Na podobne kroki czekamy również na polskim rynku.

Czytaj także: http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/tesco-w-londynie-dostarczy-klientom-zakupy-w-ciagu-godziny,58174.html

Naziemny dron przywiezie Ci zamówienie

Autonomiczny dron naziemny od Starship, który do tej pory był testowany m.in. w Szwajcarii, Niemczech i Anglii, teraz pojawi się w USA. Już niebawem pierwsze roboty wyjadą na ulice Waszyngtonu, gdzie będą rozwozić przesyłki kurierskie we współpracy z firmą Postmates. Pojawią się również w Kalifornii, by dostarczać jedzenie zamówione za pośrednictwem platformy DoorDash. Naziemne drony to ciekawa alternatywa dla dostaw tzw. ostatniej mili. Osobiście myślę, że ich przyszłość może być ciekawa i okazać się w branży dostawczej bardziej efektywna niż dronów lotniczych.

Patrz: http://mamstartup.pl/transport/10494/naziemny-dron-dostarczy-jedzenie-starship-technologies-rusza-z-testami-w-waszyngtonie-i-kalifornii?utm_source=Feed&utm_medium=RSS&utm_campaign=RSS

Deutsche Post kusi polskich listonoszy

Niemiecka firma rekrutuje nad Wisłą. Poszukuje aż 400 pracowników do swojego oddziału w Monachium. Na start proponuje swoim pracownikom 2 tys. euro, dodatki urlopowe i świąteczne, a także popularne „trzynastki”. Patrząc na problemy Poczty Polskiej, która traci pracowników i wciąż ma problemy ze znalezieniem nowych, krok ze strony naszego zachodniego sąsiada jest jak najbardziej zrozumiały.

Sprawdź: http://innpoland.pl/132365,niemcy-chca-skorzystac-z-problemow-poczty-polskiej-naszych-kurierow-kusza-pensja-prawie-10-tys-zl

Sprzedaż Allegro sfinalizowana

Fundusze inwestycyjne Permira, Cinven oraz Mid Europa ostatecznie przejęły od Naspers Limited platformę aukcyjną Allegro za 3,25 mld dolarów. Tym samym największa transakcja na polskim rynku e-commerce stała się faktem i przechodzi już do historii. Nie ma co się dużo na ten temat rozpisywać. Teraz wszyscy z branży czekamy i obserwujemy jak Allegro będzie się rozwijać.

Zobacz: https://retailnet.pl/2017/01/18/113606-przejecie-allegro-sfinalizowane/

Francuzi potrzebują aż 8 godzin na zakup skarpetek

Na koniec mała ciekawostka. Francuska platforma sklepowa postanowiła zbadać ile czasu Europejczycy poświęcają na zakupy w sieci. W tym celu przeanalizowała aż 100 mln pozycji produktowych w 160 kategoriach. Wnioski są naprawdę zaskakujące. Włosi potrzebują tylko 8 minut na zakup okularów przeciwsłonecznych, Norwegowie 10 minut by zdecydować się na konkretne skarpetki, a Czeszki 15 godzin, by wybrać torebkę. Trzeba przyznać, że te dane są nie tylko ciekawe, ale też zabawne. Czy myślicie, że my Polacy też potrzebowalibyśmy aż tyle czasu na zakup skarpetek? 😉

Więcej na: https://ecommercenews.eu/time-europeans-take-buy-something-online/

Na dziś to już wszystko. Do zobaczenia we wtorek. 😉