Ostatnia aktualizacja artykułu 2020/06/15
Piątek oznacza dla mnie tylko jedno, że wracam do Was z naszym cotygodniowym przeglądem prasy. Dzisiejsze wydanie będzie obfitować w sporo ciekawych danych, dlatego zajrzyjcie do niego i zobaczcie, jak ma się nasza branża. 😉 Zaczynajmy zatem.
Spis treści
W 2020 r. wartość polskiego e-commerce przekroczy 60 mld złotych
Eksperci z Sociomantic Labs. Polska prognozują, że do końca tej dekady na polskim rynku ma działać już ponad 30 tysięcy e-sklepów, a wartość branży e-commerce zwiększy się z obecnych 40 do ponad 63 mld złotych. Wzrostów spodziewają się też analitycy Knight Frank, według których tylko w tym roku wartość branży zwiększy się o 18%. Co roku zakładanych jest około 6 – 8 tysięcy nowych sklepów internetowych.
Ezakupy.tesco.pl najpopularniejszym e-sklepem ze spożywką w Polsce
To bardzo ciekawe, że pomimo tego, że brytyjska sieć nie inwestuje w kanał internetowy w Polsce od jakiegoś czasu, jej sklep internetowy jest najczęściej odwiedzanym e-sklepem ze spożywką w naszym kraju. Według danych Gemius tylko w lipcu tego roku odwiedziło go 862,3 tysięcy realnych użytkowników (czyli 3,26%. wszystkich polskich internautów). Na drugim miejscu jest BDsklep.pl, który zanotował 608,4 tysięcy użytkowników. Miesięczne obroty e-grocery w Polsce to już 50 – 100 mln złotych. Ten sektor będzie na pewno dynamicznie rósł, gdyż coraz więcej marketów wchodzi w e-spożywkę.
Aż 42% e-kupujących wybiera dostawę kurierem
Według danych Shoper kurier jest wciąż najpopularniejszą formą doręczenia zakupów online. Tę opcję wybiera 42% kupujących. Rośnie, jednak popularność click & collect. 15% zamówień odbieranych jest osobiście w sklepie, a 13% w paczkomatach. Natomiast z usługi odbioru przesyłki w kioskach Ruch skorzystało dwa razy więcej użytkowników niż rok temu. Te trendy nie dziwią, gdyż już nie raz pisaliśmy, że click & collect podbija powoli rynek, ze względu na elastyczność i możliwość dopasowania odbioru do własnych potrzeb.
Z UberEats korzysta już milion Polaków
Polska jest trzecim co do wielkości rynkiem Ubera w Europie. Obecnie z jego aplikacji korzysta już ponad milion użytkowników. Do grona 120 miast, w których dostępnych jest UberEats dołączył właśnie Poznań. To drugie, po Warszawie, polskie miasto, które korzysta z aplikacji. Współpracuje z nią ponad 90 poznańskich restauracji. Zapewne to nie koniec ekspansji Ubera i niebawem do tego małego grona dołączą kolejne polskie miasta.
Więcej: http://www.portalspozywczy.pl/horeca/wiadomosci/apikacja-ubereats-startuje-w-poznaniu,148956.html
Allegro z nową stroną główną
Nowa wersja strony mieści więcej informacji o promocjach, specjalnych ofertach i okazjach. Wyeksponowane zostało okno wyszukiwarki, a poniżej znajduje się więcej niż dotąd sekcji tematycznych, kierujących klientów do uporządkowanych prezentacji ofert i aktualnych promocji. Pokazywane są zarówno propozycje skierowane do indywidualnego klienta na podstawie jego preferencji, jak i bestsellery popularne wśród innych klientów. Na szczęście nie są to żadne drastyczne zmiany, które budziłyby kontrowersje i niezadowolenie, a wszyscy wiemy, że takich było w ostatnich miesiącach naprawdę sporo. Więcej o zmianach przeczytacie w linku poniżej.
Zobacz: http://www.spidersweb.pl/2017/09/allegro-nowa-strona-glowna-2017.html
70% e-kupujących chce bardziej elastycznych dostaw
Według raportu Sorted aż 70% badanych chciałoby, aby udostępniane opcje doręczenia były bardziej elastyczne. Prawie połowa, bo 46% z nich twierdzi, że powinny być one bardziej spersonalizowane i dostosowane do indywidualnych potrzeb. Dodatkowo 23% ankietowanych opowiedziało się za tym, że firmy kurierskie powinny inwestować w innowacyjne, oparte na geolokalizacji rozwiązania, takie jak np. dostawy do bagażnika aut czy doręczenie za pomocą drona. Takich inicjatyw jest już sporo, piszę Wam o nich na bieżąco, dlatego pewnie z każdym rokiem potrzeby klientów będą coraz bardziej zaspokajane.
Czytaj: http://internetretailing.net/2017/09/customers-want-convenient-delivery-options-study/
Sprzedaż online w Whole Foods rośnie po zakupie przez Amazon
Zaledwie miesiąc minął od momentu sfinalizowania zakupu sklepu Whole Foods przez amerykańskiego giganta z Seattle. Amazon wydał na tę transakcję 13,7 mld USD. Po przyjęciu amerykańska platforma ogłosiła obniżki na wybrany asortyment, co sprawiło, że odwiedzalność sklepu zwiększyła się o 25% przez tydzień. Następnie około 2 tysiące produktów e-sklepu pojawiła się na stronach Amazona, co przyczyniło się do tego, że tylko w pierwszym tygodniu sprzedaż sklepu wyniosła 500 tysięcy USD.
Polacy wciąż lubią zakupy stacjonarne
Według badań Agencji Freebee aż 90% Polaków deklaruje, że zawsze lub zazwyczaj planuje swoje codzienne zakupy. Polacy, mimo iż nadal wymieniają cenę jako kluczowy czynnik wpływający na ich decyzje zakupowe (26% badanych), doceniają też takie elementy jak spersonalizowana oferta, wysoka jakość obsługi klienta, pozytywna opinia o sprzedawcy oraz marka i jest ona priorytetem dla 60% konsumentów. Dlaczego sklepy stacjonarne są wciąż chętnie odwiedzane? Bo klienci nie lubią czekać na przesyłki. Niechęć do oczekiwania na przesyłkę jest domeną aż 40% badanych. Dodatkowo możliwość obejrzenia towaru i jego dotknięcia jest istotna dla 80% klientów.
To już wszystko na dziś. Na następny przegląd prasy zapraszam Was już w następny piątek. Mam nadzieję, że zajrzycie na naszego bloga. 😉
Źródło zdjęcia głównego: depositphotos.com