Ostatnia aktualizacja artykułu 2020/06/15

Przegląd prasy. Najważniejsze informacje z e-commerce #43

W e-commerce dzieje się coraz więcej. Już chyba wszyscy wrócili z urlopów. Jesienna aura sprzyja czytaniu, dlatego mam nadzieję, że zaglądacie na naszego bloga i sprawdzacie ze mną, jak ma się nasza branża. 😉 Dzisiejsze wydanie naszej prasówki zaczynamy od nowego raportu Gemius o e-commerce w Polsce w 2017. Jest to obowiązkowa pozycja dla nas ekomersiaków, z której tutaj na blogu nie raz już korzystaliśmy.

W 2017 roku 54% polskich internautów kupowało online

Według raportu „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska” w 2017 roku 54% polskich internautów kupowało online. Najsilniejszym czynnikiem zachęcającym do e-zakupów jest ich całodobowa dostępność – wskazało tak 82% ankietowanych. Zakupy online są postrzegane jako nieskomplikowane (41%) i wygodne (44%.), ale także tańsze (33%.) i zajmujące mniej czasu (39%.) niż te w sklepach tradycyjnych. Co ciekawe coraz mniej osób uważa zakupy w sieci za ryzykowne. Tę opinię podziela tylko 38% badanych, czyli o 5% mniej niż rok temu. To tylko ogólne dane, a na ponad 200 stronach raportu znajdziemy dużo ciekawych informacji o polskim e-handlu. Chyba przerwę lekturę “To” na weekend i zajmę się Gemiusem. 😉

Zobacz: https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/najnowsze-dane-o-polskim-e-commerce-juz-dostepne.html

Aplikacja Amazon.de dostępna w polskiej wersji językowej

Polscy klienci serwisu Amazon.de mogą już korzystać z polskojęzycznej wersji aplikacji mobilnej Amazon. Po zainstalowaniu jej najnowszej wersji lub aktualizacji, wystarczy zmienić język wyświetlania i rozpocząć korzystanie z tej formy zakupów. Aplikacja posiada całkowicie przetłumaczoną nawigację, strony pomocy oraz informacje na temat dostaw i przesyłek, jak również miliony tytułów produktów.

Więcej: http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/aplikacja-mobilna-amazon-de-dostepna-w-jezyku-polskim,64078.html

Czy Amazon wejdzie do Polski w październiku?

Amazon ma w Polsce już 3 centra logistyczne i udostępnia polskich klientom możliwość zakupu na swojej niemieckiej stronie. Teraz pojawiły się plotki, że platforma ma zacząć działać również w Polsce i to już w październiku. Nie są to informacje oficjalne, ani potwierdzone przez Amazon, ale trzeba przyznać, że byłaby to bardzo fajna niespodzianka dla polskich klientów. Nie raz powtarzałam, że Amazon jest u nas mile widziany. Jeśli nie ruszy w październiku, co jest bardzo prawdopodobne, to może chociaż w przyszłym roku… 😉 Co byście na to powiedzieli?

Czytaj: http://innpoland.pl/137441,juz-za-kilka-tygodni-allegro-zadrzy-w-posadach-do-pelnego-wejscie-na-nasz-rynek-szykuje-sie-gigant-z-seattle

IKEA otworzyła kolejny punkt odbioru

Szwedzka sieć rozpoczyna w Kaliszu i okolicach sprzedaż internetową swoich produktów i rozwiązań. Od 14 września mieszkańcy Kalisza, Ostrowa Wielkopolskiego i Pleszewa mogą zamówić meble IKEA do swojego domu w cenie transportu od 49 złotych lub do nowego Punktu Odbioru Zamówień w Parku Handlowym Kalinka w Kaliszu w stałej cenie 29 złotych. Zapewne na mapie Polski będzie się pojawiać coraz więcej takich punktów, co nas klientów bardzo cieszy i czekamy na kolejne takie miejsca. 

Więcej: https://retailnet.pl/2017/09/20/118098-ikea-otwiera-drugi-punkt-odbioru-zamowien/

Zalando ruszyło w Polsce z internetowym outletem

Z początkiem września 2017 roku Zalando uruchomiło dla polskich klientów usługę Zalando Lounge. Jest to internetowy klub zakupowy z codziennymi kampaniami promocyjnymi, który umożliwia klientom zakupy spośród 2500 marek, również premium, przecenionych do -80%. Oferta obejmuje odzież damską, męską i dziecięcą, obuwie, akcesoria sportowe, bieliznę, biżuterię oraz dodatki do domu. Zalando Lounge jest już dostępne na 11 europejskich rynkach. Obecnie korzysta z niego ponad 14 milionów użytkowników. Czas na Polskę. 😉

Zobacz: https://e-biznes.pl/zalando-lounge/

UPS wprowadza usługę obsługi zwrotów przesyłek

Firma UPS udostępniła narzędzie internetowe UPS Returns Manager, które umożliwia sklepom internetowym dostosowanie procesu obsługi przesyłek zwrotnych do ich procedur. Odbiorcy korzystający z tej usługi mogą drukować etykiety zwrotu przesyłki bezpośrednio ze strony ups.com tracking oraz z poziomu powiadomień przesyłanych mailem. Rozwiązanie UPS Returns Manager jest dostępne w 44 krajach i regionach oraz umożliwia obsługę zwrotów przesyłek krajowych i zagranicznych dostarczanych na terytorium UE. To bardzo dobry krok, który może znacznie uprościć realizację zwrotów. Wielu klientów zanim kupi coś w e-sklepie sprawdza warunki i możliwości zwrotu w regulaminach, więc takie rozwiązania są jak najbardziej potrzebne.

Patrz: http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/ups-wprowadza-usluge-obslugi-zwrotu-przesylek,64111.html

50% e-kupujących zwraca uwagę na cenę podczas zakupów

Według raportu Picodi aż 50% e-klientów zwraca uwagę na cenę produktu. Ważne są również warunki zakupu, które wskazuje 20% osób oraz jakość produktu (18%). 7% respondentów regularnie wyszukuje w internecie rabaty i zniżki. Jak pokazują wyniki badania, najbardziej lubimy oszczędzać na ubraniach, elektronice i kosmetykach. Polską stolicą łowców promocji jest Szczecin, gdzie blisko siedmiu na dziesięciu badanych przynajmniej kilka razy w roku przeczesuje internet w poszukiwaniu specjalnych okazji. A Wy szukacie rabatów w sieci? 😉

Zobacz: http://di.com.pl/w-ktorym-miescie-sa-najsprytniejsi-kupujacy-w-internecie-polacy-58283

To już wszystko w dzisiejszym wydaniu przeglądu prasy. Na następną prasówkę zapraszamy już za tydzień. 😉

Źródło zdjęcia głównego: Depositphotos