Przegląd prasy. Najważniejsze informacje z e-commerce #24

Źródło: pl.depositphotos.com

Zapewne Wy też cieszycie się na piątek, piąteczek, piątunio? 😉 Przed wyczekiwanym weekendem mam dla Was jeszcze do poczytania naszą blogową prasówkę. Wszystkie najważniejsze informacje ze świata e-commerce w jednym miejscu. Zobaczcie, czy coś Was nie ominęło, bo działo się naprawdę dużo. 😉

Kupujemy w sieci, bo tak jest wygodniej

Według raportu KPMG mieszkańcy Europy Środkowo-Wschodniej robią zakupy internetowe przynajmniej raz w miesiącu, a aż 40% z nich kupuje w sklepach zagranicznych. Co ciekawe, 58% ankietowanych wskazuje, że robi to dlatego, że jest to wygodne i ma dostęp do e-sklepów przez całą dobę siedem dni w tygodniu. Niższa oferta cenowa jest ważna dla 46% badanych, a na oszczędność czasu wskazuje 40% z nich. Zapoznajcie się z tymi danymi, bo są naprawdę ciekawe. 😉

Zobacz: http://www.outsourcingportal.eu/pl/prawda-o-klientach-w-sieci

69% zatrudnionych w e-handlu obawia się utraty pracy

Jak wynika z raportu e-Izby właściciele i pracownicy e-sklepów przewidują, że wprowadzenie ograniczenia e-handlu w niedziele dotknie ich bezpośrednio. 69% z nich obawia się utraty pracy, a 67% badanych jest też zdania, że zakaz generalnie przyczyni się do spadku zatrudnienia w sektorze e-commerce. Też macie tego typu odczucia?

Szczegóły: http://interaktywnie.com/biznes/newsy/e-commerce/69-proc-zatrudnionych-w-e-commerce-obawia-sie-utraty-pracy-jesli-zakaz-e-handlu-w-niedziele-wejdzie-w-zycie

Jeff Bozon sprzedaje akcje Amazona, by latać w kosmos

Kosmiczne plany drugiego najbogatszego na świecie człowieka zdają się być coraz bardziej realne. Jeff Bozon sprzedaje akcje Amazona, by inwestować w spółkę Blue Origin, która zamierza uruchomić komercyjne loty pasażerskie w kosmos i już za dwa lata wysłać w kosmos pierwszych turystów. Kto z Was chciałby polecieć na wakacje w kosmos? 😉

Patrz: http://businessinsider.com.pl/technologie/jeff-bezos-sprzedaje-akcje-amazona/trxf5sk

Sieć restauracji Sfinks chce uruchomić własną markę delivery

Sfinks chce doręczać posiłki pod własną marką dostawczą. Prezes spółki widzi w tym segmencie duży potencjał i twierdzi, że Sfinks ma szansę zbudować tu przewagę konkurencyjną dzięki rozpoznawalnym markom, bogatej ofercie produktowej i planowanemu zasięgowi naszych sieci. Od prawie roku trwają testy usługi i niebawem ma wejść w “życie”.

Czytaj: https://retailnet.pl/2017/04/04/115037-sfinks-uruchomi-usluge-delivery/

Swiss Post będzie transportować leki dronami

Poczta Szwajcarska, grupa szpitali Ticino EOC i producent dronów Matternet pomyślnie wdrożyli projekt wykorzystania obiektów latających do transportu próbek z laboratoriów między dwoma szpitalami. Drony latały siedemdziesiąt razy i transportowały przesyłki o wadze do dwóch kilogramów, na odległość do  20 km. W ten sposób otworzono drogę do regularnych dostaw drogą powietrzną, co ma nastąpić z początkiem 2018 r.

Zobacz też: http://logistyka.wnp.pl/kolejne-proby-wykorzystania-dronow-tym-razem-w-sektorze-medycznym

Niebawem za e-zakupy zapłacimy za pomocą Samsung Pay

Samsung Electronics ogłosił nawiązanie strategicznej współpracy z Visa, która pozwoli na udostępnienie usługi Samsung Pay w sklepach internetowych. Wykorzystując urządzenia firmy Samsung z czytnikiem linii papilarnych, użytkownicy będą mogli dokonać natychmiastowej płatności wspólnym przyciskiem Visa Checkout/Samsung Pay – bez konieczności wprowadzania nazwy użytkownika i hasła przy każdym zakupie.

Czytaj: http://prnews.pl/wiadomosci/samsung-pay-dostepne-w-sklepach-internetowych-3673556.html

Kolejne StreetScootery od DHL

DHL postanowiła przeznaczyć 10 milionów euro na zakup 400 małych aut dostawczych, w tym aż 100 całkowicie elektrycznych. Mają one mieć 2,2 tony DMC, 650-kilogramów ładowności i 4 m3 przestrzeni ładunkowej. Baterie zasilające 45-kilowatowy silnik wystarczają na pokonanie 120 kilometrów. Jest też mały akcent polski w tej produkcji. 😉 Chcielibyście je zobaczyć także na naszych drogach?

Patrz: http://40ton.net/dhl-zamawia-kolejne-100-streetscooterow-elektryczne-auta-beda-mialy-wiazki-polskiej-produkcji/

“Voice” nowym kanałem sprzedaży

Według badania Deloitte „The new digital divide”, aż 56% zakupów w sklepach stacjonarnych jest efektem wcześniejszego korzystania z internetu. W przypadku milenialsów, aż 71% z nich korzysta z sieci przed zrobieniem zakupów, a 55% w trakcie. Jak przewiduje raport, do 2020 roku aż 30% wyszukiwań w internecie będzie głosowych, dlatego za parę lat może wykształcić nam się jeszcze jeden kanał sprzedaży “voice”.

Więcej na: http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/za-pare-lat-bedziemy-mieli-jeszcze-jeden-kanal-sprzedazy-i-komunikacji-marki-voice

To tyle na dziś. Mamy nadzieję, że doszliście z nami do tego momentu. 😉 Kolejna odsłona naszej prasówki już niebawem, także zaglądajcie na naszego bloga.