Przegląd prasy. Najważniejsze informacje z e-commerce #23

Źródło: pl.depositphotos.com

W naszej prasówce troszkę zmian, ale nie martwcie się wciąż będziemy Wam dostarczać najważniejsze newsy z branży. Zmieniamy tylko częstotliwość wpisów i będziemy publikować ją raz w tygodniu, w każdy piątek. W sam raz do poczytania przed weekendem, dlatego zaglądajcie do nas i sprawdzajcie, co ciekawego dzieje się aktualnie w polskim oraz światowym e-handlu.

Polacy chcą kupować online w niedzielę

Według badań e-Izby za wyłączeniem e-sklepów spod zakazu handlu w niedziele jest 57% internautów, natomiast wśród samych e-kupujących odsetek ten wynosi aż 70%. Aż 81% e-konsumentów wskazuje, że zdarza im się kupować online w niedziele i 72% z nich twierdzi, że dzięki temu ma więcej czasu dla rodziny. Ciekawe, co na to polski prorodzinny rząd…

Więcej na: http://interaktywnie.com/biznes/newsy/e-commerce/polacy-nie-chca-ograniczenia-handlu-w-internecie-w-niedziele-255034

Polacy robią zakupy online najczęściej w Europie

Mastercard opublikowało badanie, według którego aż 9% Polaków robi zakupy w sieci codziennie lub prawie codziennie. To najwyższy wynik w Europie. Dodatkowo jesteśmy też liderami w zbliżeniowych płatnościach bezgotówkowych, bo korzystamy z nich aż 3 razy częściej niż inni mieszkańcy naszego kontynentu.

Czytaj: http://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2017-03-29/polacy-liderami-w-europie-w-platnosciach-zblizeniowych/

Ile będziesz musiał zapłacić sprzedając na Marketplace od Carrefoura?

Na platformie zakupowej od Carrefoura będą sprzedawane produkty nie tylko od francuskiej sieci, ale również od innych sprzedawców. Jeśli będziesz chciał dodać Marketplace od Carrefoura do swoich kanałów sprzedaży, to będziesz musiał opłacić miesięczny abonament wysokości 149 zł, a stawki prowizyjne mają wynosić 5-9% od każdej transakcji. Takie informacje podaje Szpiegomat.pl. Zobaczymy czy się sprawdzą…

Sprawdź: http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/szpiegomat-prowizja-carrefoura-na-marketplace-ma-wynosic-5-9-proc,60043.html  

W Amsterdamie pizze dostarcza robot

Roboty od Starship mają odpowiadać za dostawy na najkrótszym dystansie, w odległości maksymalnie 1,5 kilometra od restauracji.  Będą one jeździły po ścisłych centrach miast, korzystając przy tym z najzwyklejszych chodników. Ich maksymalna prędkość wyniesie 6 km/h, natomiast izolowana termicznie zabudowa pomieści maksymalnie dziesięć placków z pizzą.

Szczegóły: http://40ton.net/amsterdamie-hamburgu-roboty-beda-rozwozily-pizze-projekt-naprawde-zaczyna-byc-realizowany/

W Amazon Fresh Pickup odbierzesz zakupy online po 15 minutach

Amazon Fresh Pickup to nowy pomysł amerykańskiego giganta na przetestowanie ekspresowych dostaw w modelu click&collcet. Są to stacjonarne punkty odbioru zakupów zrobionych online, w których e-klient może odebrać swoje zamówienie już po 15 minutach, bez konieczności wychodzenia z samochodu. Na razie dostępne są w Seattle, ale jeśli się sprawdzą, to zapewne szybko rozprzestrzeniają się na całe Stany, a potem może nawet na cały świat.

Czytaj: http://mensis.pl/drive-through-e-shopping-amazonfresh-wersji-pickup/

Rośnie popularność zakupów online w mniejszych miastach

Według badań instytutu ARC Rynek i Opinia  mieszkańcy średniej wielkości miast (50-200 tysięcy mieszkańców) zamierzają wydawać więcej na swoje zakupy w sklepach internetowych. Jest to wzrost aż na poziomie 22%, podczas gdy w innych przypadkach jest to zaledwie o kilka procent. 

Patrz: http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/badanie-rosnie-popularnosc-zakupow-internetowych-w-mniejszych-miastach,59992.html

Android Pay dostępny na PayU

PayU zostało partnerem Google w zakresie wdrażania Android Pay. Sprzedawcy internetowi współpracujący z PayU w Polsce mogą udostępnić nową formę płatności w swoich aplikacjach mobilnych, aby rozwinąć, ułatwić oraz uatrakcyjnić kanał sprzedaży, jakim jest m-commerce.

Zobacz: http://e-biznes.pl/payu-partnerem-google-android-pay-dla-polskiego-e-biznesu/

Więcej mody na Allegro

Platforma chce rozwijać kategorię moda i uroda, która obecnie odpowiada za 14% jej przychodów. Obecnie większość udziałów rynkowych w tej kategorii (60%) należy do innych e-sklepów, a do Allegro tylko 40%. udziałów. Firma chce odwrócić tę tendencję i zachęcić dużych dystrybutorów oraz sprzedawców tj. Nike czy Reserved, by oferowali swoje kolekcje na Allegro.

Sprawdź: http://www.dlahandlu.pl/e-commerce/wiadomosci/allegro-chce-zwiekszyc-sprzedaz-marek-modowych-zywnosc-nie-stanowi-obszaru-biezacego-zainteresowania,59943.html

Tym akcentem kończymy nasze wydanie przeglądu prasy, a na następne zapraszamy już za tydzień. Mam nadzieję, że odwiedzicie nasz blog. 😉