Przegląd prasy. Najważniejsze informacje z e-commerce #25

Po krótkiej świątecznej przerwie wracamy do Was z naszą blogową prasówką. Dzisiejsze wydanie wyjątkowo będzie odnosić się do dwóch ostatnich tygodni, a w przeciągu nich działo się naprawdę dużo interesujących rzeczy. Jeśli ze względu na święta też troszkę sobie odpuściliście “internety” i zajęliście się rodziną, to zachęcamy do nadrobienia z nami newsowych zaległości. 😉 Zaczynamy zatem odliczanie.

Płatność BLIKIEM u kurierów DPD

Z początkiem kwietnia DPD wprowadziła możliwość realizacji należności za pobraniem przez system BLIK na terminalach płatniczych u swoich kurierów. DPD jest pierwszą firmą kurierską w kraju, która zaoferowała to rozwiązanie. BLIKA w swoich aplikacjach bankowych aktywowało już prawie 3,5 miliona osób, a od  momentu uruchomienia  systemu dokonano nim już ponad 10 milionów  transakcji.

Więcej: http://www.logistyka.net.pl/aktualnosci/e-gospodarka/item/88075-platnosci-blikiem-u-kuriera-dpd-polska

Najwięcej e-zakupów robimy w tygodniu w ciągu dnia

Według badania “Polski konsument w sieci” najczęściej robimy zakupy w internecie w ciągu dni roboczych w godzinach 8-17. Okazuje się także, że w sieci najwięcej kupują mężczyźni od 33 do 49 roku życia (42%), oraz w przedziale 36-49 lat (37%), a naszą ulubioną metodą płatności są przelewy internetowe, z których korzysta aż 63% ankietowanych. Więcej ciekawych danych znajdziecie w linku poniżej.

Patrz: http://mamstartup.pl/e-commerce/11060/zakupowe-preferencje-e-konsumenta

Kilkadziesiąt coolomatów pojawi się na warszawskich ulicach

Skończyła się faza testów automatycznych maszyn do odbioru świeżych zakupów spożywczych i do końca roku ich liczba w stolicy ma sięgnąć aż kilkudziesięciu sztuk. Coolomaty będą współdzielone z różnymi sieciami. Chwilowo głównym dostawcą do skrzynek jest portal RanoZebrano, który dostarcza produkty kupione od lokalnych rolników. Z biegiem czasu maszyny mają pojawić się również w kolejnych częściach kraju.

Zobacz: https://www.pb.pl/coolomat-postawi-miejskie-lodowki-858978

Powstała europejska norma pocztowa dla e-commerce

Europejski Komitet Standaryzacyjny zakończył pracę nad dokumentem standaryzującym wysyłki powiązane z e-commerce. Norma określa m.in. jednolity standard naklejki przewozowej, który obejmie wszystkie firm logistyczne na terenie Europy oraz standard wymiany elektronicznych danych między sklepem internetowym, a pierwszym operatorem logistycznym. Zatem niedługo czekają nas spore zmiany. 😉

Czytaj także: http://mensis.pl/powstala-europejska-norma-pocztowa-dla-e-commerce-milowy-krok-miedzynarodowym-e-handlu/

Na poczcie zapłacimy za pomocą BLIK

W środę zakończył się proces wdrażania płatności mobilnych BLIK we wszystkich placówkach Poczty Polskiej. Oznacza to, że teraz na terenie całego kraju możemy u polskiego operatora pocztowego płacić za pomocą smartfonów. A Wam zdarza się płacić BLIKIEM? My bardzo to lubimy. 😉

Więcej na: http://www.logistyka.net.pl/aktualnosci/e-gospodarka/item/88070-platnosc-smartfonem-w-placowkach-poczty-polskiej

82% internautów regularnie rekomenduje produkty i usługi w sieci

Według raportu “Lojalni 2017” aż użytkowników internetu poleca znajomym produkty i usługi, z których korzysta. Dwie trzecie robi to raz w miesiącu, a 14% nawet raz na tydzień. Najwięcej rekomendacji przekazujemy twarzą w twarz (76%), jednak aż 25% badanych zostawia swoją opinię w e-sklepie, a 19% w mediach społecznościowych. Więcej ciekawych danych znajdziecie poniżej.

Czytaj: http://mamstartup.pl/raport/11116/perfumy-i-fryzjer-z-polecenia-ale-motocykl-wybierzemy-juz-sami

DHL testuje w magazynie roboty współpracujące

DHL testuje w Stanach automatyczne roboty LocusBots, które pomagają pracownikom w lokalizacji paczki oraz jej transporcie. Gdy mają oni problem ze znalezieniem produktu, wzywają  LocusBota a ten informuje ich, gdzie powinni szukać przesyłki, która ma trafić do wozu kuriera. Obejrzyjcie filmik, który jest dostępny w linku poniżej, bo są one naprawdę interesujące.

Zobacz: http://mensis.pl/dhl-testuje-magazynach-roboty-wspolpracujace/

Nowy magazyn Decathlon obsłuży dziennie 1000 zamówień z e-sklepu

Decathlon oficjalnie otworzył magazyn centralny. Obiekt liczy 32 000 mkw. powierzchni, z czego aż 30 000 mkw. przypada na magazyn, który podzielony jest na trzy strefy. Jest to drugi magazyn Decathlonu w Polsce, a już od kwietnia obsługiwana z niego będą Polska, Skandynawia, Litwa, Łotwa i Estonia, a w przyszłości Słowacja i Czechy – zarówno sklepy stacjonarne, jak i internetowe. Dziennie ma być tam realizowanych około tysiąca zamówień internetowych.

Więcej: https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykuly/siec-decathlon-ma-drugie-centrum-logistyczne-w-pol,39410

Pizza Hut z własną flotą skuterów dostawczych

Sieć Pizza Hut zamierza zbudować flotę elektronicznych skuterów dostawczych. Chwilowo dostarczają one zamówienia w Warszawie i Wrocławiu, ale stopniowo ma ich być więcej w całym kraju, by do końca roku osiągnąć liczbę 70 sztuk. W ramach jednego ładowania skuter jest w stanie przejechać od 90 do 120 km,  a ładowanie pojazdu trwa ok. 5-6 godzin, ale już 2 godziny wystarczą by uzupełnić 80% jego baterii. Koszt ładowania skutera to około 5 złotych. Chyba się opłaca, prawda? 😉

Czytaj: http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/pizza-hut-wprowadza-flote-elektrycznych-skuterow-koszt-ladowania-5-zl-dziennie,60338.html

Aż 25% sprzedawców na Amazonie pochodzi z Chin

Według badania Marketplace Pulse aż 25% użytkowników usługi Fulfillment by Amazon oferujących swoje produkty na terenie UE pochodzi z Chin. Najwięcej jest ich w Hiszpanii, bo aż 28%. Oznacza to, że chiński udział w międzynarodowych e-handlu jest bardzo duży, a gdyby dodać do tego dane z USA, to zapewne ta liczba poszłaby znacząco w górę.  

Więcej: http://mensis.pl/25-sprzedawcow-europejskim-amazonie-chinczycy/

Jak będzie wyglądać przyszłość zakupów?

Comarch wydał raport, który pokazuje nasze zachowania zakupowe w sześciu krajach europejskich. Wyniki wskazują, że im młodsi klienci, tym większa otwartość na zakupy online i oferty elektroniczne. Widoczna jest również tendencja przenoszenia sprzedaży do internetu, mimo, że 50% zakupów będzie realizowanych w sklepach stacjonarnych. Najchętniej kupowaną w internecie kategorią produktów jest sprzęt elektroniczny (33%) i odzież (33%). Co ciekawe Polacy są liderem kupowania mebli w sieci, robi to aż 37% ankietowanych.

Szczegóły: http://e-biznes.pl/raport-comarch-beda-wygladaly-zakupy-przyszlosci/

Na dziś to już wszystko. Wróćcie do nas już za tydzień, bo w branży dzieje się coraz ciekawiej. 😉

Źródło zdjęcia: pl.depositphotos.com