Ostatnia aktualizacja artykułu 2021/01/08

Odzież dziecięca – czy warto założyć franczyzę?

Asortyment dziecięcy cieszy się ogromnym zainteresowaniem, a w jego skutecznej sprzedaży może pomóc franczyza. Odzież dziecięca sprzedawana w ramach franczyzy pochodzi od popularnych marek cieszących się ogromnym zainteresowaniem i jest wybierana przez klientów ceniących sobie wysoką jakość. Sprawdź, jak zacząć sprzedawać asortyment dziecięcy w ramach franczyzy i dlaczego warto wejść w ten biznes.

Co to jest franczyza?

Ścisła i nieustanna współpraca między firmami niezależnymi od siebie prawnie i finansowo nosi nazwę franczyza. Definicja tego zagadnienia została sformułowana przez Europejski Kodeks Etyki Franczyzy, który zajmuje się wypracowywaniem najlepszych praktyk oraz edukacją w kontekście biznesów franczyzowych. Większość z nas zna franczyzę z branży gastronomicznej czy telekomunikacyjnej. Nie wszyscy jednak wiedzą, że w ramach franczyzy można sprzedawać również asortyment dziecięcy, głównie ubrania, ale też zabawki czy akcesoria. Współpraca franczyzowa pomiędzy franczyzodawcą a franczyzobiorcą bazuje na umowie, którą franczyzobiorca musi w pełni zaakceptować. Zapisy umowy dotyczą przede wszystkim sposobu zatowarowania sklepu, cen, wykorzystywanej identyfikacji wizualnej oraz standardów obsługi klienta.

Franczyza – odzież dziecięca jako pomysł na biznes

Sprzedaż asortymentu dziecięcego to fantastyczny pomysł na biznes. Franczyza w tym zakresie umożliwia dostęp do oferty sprawdzonych dostawców i przede wszystkim korzystnych cen hurtowego zakupu odzieży i dodatków. Rodzice bardzo chętnie kupują swoim dzieciom markowe ubranka i buty, a głównym kryterium branym przez nich pod uwagę są korzystne ceny i oczywiście miła atmosfera podczas zakupów. Firmy zajmujące się sprzedażą artykułów dziecięcych wypracowały sobie wysokie standardy obsługi i są zawsze o krok przed konkurencją, a z tych standardów można skorzystać dzięki franczyzie. Pomysł na sklep z artykułami dziecięcymi sprawdzi się właściwie w każdym mieście, a nawet w mniejszej miejscowości, gdzie konkurencja nie jest duża. Sklep może przybrać postać niewielkiego butiku lub większego marketu dziecięcego. Szczegółowe wytyczne określające rodzaj lokalu przeznaczonego na działalność oraz jego umiejscowienie są sformułowane w warunkach współpracy konkretnego franczyzodawcy. Minimalny budżet na uruchomienie działalności jest zawsze określany indywidualnie na etapie negocjowania warunków współpracy.

Franczyza – przykłady

Wśród marek oferujących franczyzę w sprzedaży odzieży dziecięcej należy wyróżnić:

  • Pepco;
  • 5.10.15;
  • Bartek (obuwie);
  • Kiki;
  • Coccodrillo;
  • Newbie.

Marki Pepco i 5.10.15 oferują nie tylko ubrania, ale też zabawki, buciki i akcesoria dla dzieci.

baner-Furgonetka_Punkt-blog-750x220

Dlaczego warto otworzyć franczyzę z odzieżą dziecięcą?

Popyt na artykuły dziecięce jest w zasadzie stały, a wprowadzenie świadczeń takich jak 500+ czy 300+ widocznie wpływa na tę branżę i podnosi poziom sprzedaży, więc sklepy z artykułami dziecięcymi przeżywają prawdziwy rozkwit. Asortyment dziecięcy można sprzedawać nie tylko stacjonarnie, ale też przez internet, a uruchomienie sklepu umożliwiającego sprzedaż online pozwala dywersyfikować źródła dochodów i potencjalnie jeszcze szybciej rozwinąć działalność. Zyski ze sprzedaży odzieży dziecięcej są zależne od lokalizacji sklepu, jego wielkości i rodzaju dostępnego asortymentu. Im większe jest miasto i mniejsza konkurencja w okolicy, tym więcej można zarobić. Kluczem do sukcesu jest z pewnością różnorodna oferta z asortymentem zarówno dla dziewczynek, jak i chłopców, a ponadto dla dzieci w każdym wieku, od noworodków do nastolatków.

Podsumowanie

Sprzedaż odzieży dziecięcej realizowana w ramach franczyzy może potencjalnie przynieść zdecydowanie wyższe dochody niż samodzielne kreowanie sklepu stacjonarnego czy internetowego z takim asortymentem. Franczyza dopasowana do charakterystyki konkretnej lokalizacji oraz potrzeb grupy docelowej to doskonały pomysł na biznes. Franczyza daje możliwości, których nie zapewniają nowo utworzone brandy. Doświadczenie, właściwa wycena towaru oraz umiejętna komunikacja z klientem są tutaj kluczowe, a dzięki szczegółowym podręcznikom dla partnerów nie trzeba się o te kwestie martwić.

Źródło zdjęcia głównego: Depositphotos