Ostatnia aktualizacja artykułu 2022/01/31
Żyjemy w czasach, kiedy sprzedawać przez internet można już prawie wszystko, a założenie sklepu online to kwestia 5 sekund. Jednym z wyzwań wydaje się jednak odpowiedź na pytanie, jak dostarczyć towar do klienta przyzwyczajonego do otrzymywania przesyłki szybko i wygodnie. Jest na to sposób. W tym artykule pokażemy, jak założyć sklep internetowy na platformie Selesto i jak skonfigurować integrację z Furgonetką tak, aby mieć aż 12 firm kurierskich do wyboru oraz możliwość wysyłania paczek krajowych i międzynarodowych.
Spis treści
Krok pierwszy: założenie sklepu internetowego
Otworzenie sklepu internetowego oferuje wiele firm na rynku i technicznie można to załatwić w kilka chwil. Z decyzją nie warto się jednak spieszyć. Należy zacząć od jasnego określenia swoich potrzeb i odpowiedzi na ważne pytania, m.in. czy znasz się na kwestiach technicznych, czy potrzebujesz wsparcia specjalistów. Na tej podstawie ustalisz np. czy wystarczy Ci standardowy szablon, czy konieczne okaże się stworzenie dedykowanego wyglądu, a może dodanie nadprogramowych funkcji.
Przyglądając się dostępnym możliwościom, warto zwrócić uwagę na platformy sklepowe działające w modelu SaaS (Software as a Service), które oferują opcję założenia i prowadzenia sklepu online w abonamentowym modelu rozliczeniowym. Co to oznacza w praktyce? Płacisz za sklep miesięcznie, a w tym masz zagwarantowaną pomoc techniczną, aktualizacje sklepu i wszelkie potrzebne integracje, jak np. tę z Furgonetką.
Sklep internetowy na platformie SaaS
Jedną z tego typu platform sklepowych jest Selesto. Firma odeszła jednak od klasycznego podziału abonamentów i ograniczeniu funkcji w sklepie. W zamian proponuje trzy progi cenowe, zależne od wielkości sprzedaży na sklepie w danym miesiącu (pakiet za 99 zł przy sprzedaży do 5 tys. zł, pakiet za 169 zł przy sprzedaży do 25 tys. zł oraz pakiet 289 zł przy sprzedaży powyżej 25 tys. zł).
Nie musisz więc dopłacać, kiedy wyczerpie się limit lub kiedy zajdzie potrzeba skorzystania z dodatkowej funkcji. Jeśli w jednym miesiącu sprzedasz mniej, zapłacisz też mniej za prowadzenie sklepu. A gdy Twoje obroty wzrosną, zwiększy się również opłata abonamentowa. Co ważne, niezależnie od opłacanego pakietu, Twój sklep otrzyma wszystkie funkcje bez limitu. Nie musisz więc zmieniać systemu, kiedy z małego sklepiku, rozrośniesz się do dużego, prężnie działającego biznesu.
Korzystając z platformy, w jednym miejscu wprowadzisz produkty do sprzedaży, ustawisz atrybuty i warianty, a także dodasz stany magazynowe. W prosty sposób skonfigurujesz wygląd swojego sklepu, opcje dostawy i sposoby płatności. Za pomocą kilku kliknięć wygenerujesz także potrzebny raport sprzedaży i zwrotów. Będziesz też mógł rozwijać sprzedaż za pomocą wbudowanego modułu e-mail marketingu czy powiadomień na stronie.
Do dyspozycji masz również liczne gotowe integracje, jak te z dostawcami szybkich płatności, hurtowniami, kanałami Social Media czy narzędziami do marketingu, jak Google Analytics, Google Ads czy Facebook. Dzięki temu sprzedaż przez internet okaże się naprawdę prosta.
Trzymając się tematu, doradzamy jednak: Nie kupuj kota w worku. Zanim zdecydujesz się otworzyć swój sklep internetowy na Selesto, możesz wypróbować to rozwiązanie przez 14 dni za darmo. Platforma pomoże Ci na początku działalności, jak i doradzi w trakcie późniejszego rozwoju, oferując wsparcie na każdym etapie. Z obsługą klienta porozmawiasz przez telefon, Messenger czy Skype.
Jak założyć sklep internetowy?
Wystarczy, że wejdziesz na stronę Selesto.pl, klikniesz w przycisk “Wypróbuj za darmo przez 14 dni”, uzupełnisz podstawowe dane i Twój sklep utworzy się w 10 sekund. Od tej pory będziesz mógł sprawdzić wszystkie funkcje i zbudować swoje własne miejsce do sprzedaży. Po zakończeniu okresu testowego, zdecydujesz o przedłużeniu współpracy lub Twój sklep zostanie automatycznie usunięty.
Krok drugi: Automatyzacja procesów logistycznych
Po uruchomieniu sprzedaży w sklepie internetowym, warto pomyśleć o zaplanowaniu wysyłki towaru. I tu po raz kolejny z pomocą przychodzi oprogramowanie platformy sprzedażowej, które daje własną opcję integracji e-sklepu z systemem do nadawania paczek Furgonetka. Takie rozwiązanie m.in. zapewnia dostęp do dużej liczby firm kurierskich i pozwala zautomatyzować proces zamówień. Jak wykonać integrację? Przejdźmy przez to razem.
Jak zintegrować swój sklep z Furgonetką?
1. Zaloguj się do panelu swojego sklepu. Następnie przejdź do ustawień, aby włączyć integrację z Furgonetką (Ustawienia > Integracje > Furgonetka > Włącz integrację).
2. W kolejnym kroku wprowadź dane nadawcy/punktu odbioru, domyślne wymiary przesyłki oraz dane API.
3. Następnie uzupełnij dane API, które pozyskasz ze swojego konta na Furgonetka.pl. Aby uzyskać klucz Client ID oraz Client Secret, przejdź do narzędzia do zarządzania aplikacjami OAuth2. Zaloguj się danymi do swojego konta Klienta, a następnie kliknij przycisk Zarejestruj nową aplikację.
4. W nowym oknie wypełnij formularz:
- W obowiązkowym polu Nazwa wskaż nazwę aplikacji
- Pole Redirect URI pozostaw puste.
5. Na kolejnym ekranie pojawią się szczegóły utworzonej aplikacji, w których znajdziesz wygenerowane klucze Client ID oraz Client Secret.
Skopiuj powyższe dane z pól Client ID i Client Secret, a następnie wróć do aplikacji Selesto w celu dalszej integracji.
6. Uzupełnij Dane API oraz wpisz login i hasło do konta Furgonetka.
7. Po wprowadzeniu wszystkich danych, kliknij przycisk Zaloguj się.
Co ważne, integracja nie zadziała bez zalogowania oraz dla zamówień utworzonych przed jej włączeniem.
8. Po poprawnym wprowadzeniu wszystkich danych, zapisaniu integracji i zalogowaniu się, przejdź do ustawień dostawy (Ustawienia Główne / Dostawa / Dodaj opcję dostawy), aby skonfigurować opcje, które mają być dostępne dla klienta na sklepie. W integracji z Furgonetką najważniejsze jest zdefiniowanie dostępnych form. Wystarczy je wybrać z rozwijanej listy.
Ważne: Aby klient miał dostępne różne opcje dostawy, należy utworzyć dla każdej oddzielną dostawę, mimo tego że wszystkie są w oparciu o integrację z Furgonetką.
9. Gotowe. Po przejściu wszystkich kroków, możesz nadawać swoje przesyłki bezpośrednio z poziomu swojego sklepu internetowego. Dzięki wykonaniu poprawnej integracji, możesz hurtowo generować i drukować etykiety, zamawiać kurierów, realizować zamówienia szybko i wygodnie. Jeśli po drodze napotkasz jakiekolwiek problemy lub wątpliwości związane z integracją, skontaktuj się z platformą Selesto.
Podsumowanie
Jak widzisz, założenie sklepu online to bardzo prosta sprawa. W kilka chwil skonfigurujesz wszystkie opcje i zaczniesz sprzedawać przez internet. A żeby szybko i sprawnie dostarczyć swój towar do klientów, możesz skorzystać z opcji integracji z systemem do nadawania przesyłek, dzięki któremu wyślesz produkty szybko i wygodnie.
Źródło zdjęcia głównego: Adobe Stock
Artykuł powstał we współpracy z platformą sklepową Selesto