Ostatnia aktualizacja artykułu 2020/06/16
W końcu przyszło słońce i zrobiło się cieplej. Takie piątki to chyba wszyscy lubimy. Jednak zanim rozpoczniecie weekend, to zachęcam Was do przeczytania jeszcze ciepłego wydania naszej cotygodniowej prasówki. Trochę się działo w naszym e-komersowym świecie, dlatego jest kilka ciekawych faktów. Przeczytaj najważniejsze informacje z branży e-commerce część #29. Zaczynajmy. 😉
Spis treści
Allegro podnosi prowizję
Piątek rozpoczęliśmy dużym newsem o podwyżkach prowizji w największej polskiej platformy zakupowej. Do 12 maja 2017 roku użytkownicy serwisu musieli opłacić prowizję zależną od ceny końcowej i wahała się ona 0,5 – 7%. Aktualnie stawki zostały ujednolicone i wybranych kategoriach wynoszą od 6% do nawet 10% ceny końcowej sprzedanego produktu, np. w kategorii “Antyki i sztuka” użytkownik platformy niezależnie, czy sprzeda antyk za 50 zł, czy za 5000 zł, odda serwisowi 10% wartości wygranej przez użytkownika aukcji. Od 30 maja ma się zmienić również regulamin serwisu. Już pojawiają się głosy ze strony sprzedawców z Allegro, że nie zostali w odpowiedni sposób poinformowani o zmianach.
Amazon zwróci pieniądze za zakup bez konieczności zwrotu towaru
Brytyjskie media donoszą, że klienci, którzy zamówili na Amazonie produkty i nie są z nich zadowoleni otrzymają zwrot kosztów za nie, bez konieczności odsyłania towaru. Ta zasada ma dotyczyć przedmiotów, które kosztowały mniej niż 10 funtów. Amerykański gigant tłumaczy, że środki, jakie ponosi firma z powodu zwrotów, związane z magazynowaniem i procedurami reklamacyjnymi, sprawiają, że odzyskiwanie przedmiotów o niskiej wartości staje się nieopłacalne.
Zalando testuję dostawy oparte na geolokalizacji
Zalando testuję w Belgii dostawy realizowane na podstawie usług geolokalizacji w smartfonach. Klient korzystając z opcji “Parcify” nie musi czekać na kuriera w domu, ale może szybko i łatwo zmienić adres doręczenia swojej przesyłki na miejsce, w którym aktualnie się znajduje. Elastyczna dostawa to przyszłość e-commerce, dlatego działania Zalando raczej nikogo nie dziwią.
Zobacz też: https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykuly/zalando-testuje-dostawy-z-wykorzystaniem-geolokali,39969
W UPS zmienimy adres dostawy za pomocą chatbota
UPS wprowadza usługę, dzięki której za pomocą chatbota będzie można szybko i łatwo uzyskać informacje o planowanym czasie i miejscu doręczenia przesyłki. Dodatkowo za jego pośrednictwem będzie można zmienić adres dostawy, czuwając nad całym procesem doręczenia paczki. Chatbot od UPS będzie dostępny przez Messengera Facebooka, Skype’a oraz Alexę. Czyżby, patrząc również na informację powyżej dotyczącą Zalando, szykował nam się nowy trend w e-commerce?
Więcej: http://mensis.pl/ups-pozwoli-zmienic-adres-doreczenia-pomoca-chatbota/
Zakupy z eCarrefour.pl odbierzemy w 217 marketach w całym kraju
Usługa click&collect sklepu internetowego Carrefour została poszerzona o wszystkie markety sieci. Tym samym swoje zamówienia złożone online można odebrać aż w 217 lokalizacjach w całym kraju. Dla klientów, którzy nie mogą odebrać produktu osobiście, eCarrefour.pl umożliwia skorzystanie z usługi kurierskiej w stałej cenie 9,99 zł, bez względu na wielkość zamówionego produktu oraz miejsca wysyłki.
Czytaj też: https://retailnet.pl/2017/05/17/115724-131-supermarketow-dolaczylo-uslugi-click-collect-ecarrefour-pl/
Amazon Lockers w sklepach Aldi i Edeki
Amazon najpierw wprowadził w Niemczech usługę Fresh, a teraz postanowił rozszerzyć swoją sieć automatów do odbioru przesyłek. Amazon Lockers pojawiły się w kilku sklepach Aldi i Edeki. Wcześniej maszyny stały na stacjach paliw Shell. Ewidentnie niemiecki rynek jest jednym z głównych kierunków rozwoju, w który inwestuje amerykańska platforma zakupowa. My wciąż czekamy na Amazona w Polsce. 😉
Patrz: https://www.retaildetail.eu/en/news/m-tail/amazon-lockers-aldi-and-edeka
Frisco.pl coraz popularniejsze
Chyba najpopularniejszy polski sklep internetowy z sektora e-grocery – Frisco.pl, chwali się, że liczba jego klientów w 2016 wzrosła o połowę. Internetowe zakupy spożywcze stają się coraz popularniejsze. Według badań, ich wygodę i szybkość docenia aż 53% ankietowanych, a prawie połowa (45%) uważa także, że pozwalają one na oszczędność czasu. Rynek e-grocery systematycznie rośnie i zapewne coraz więcej sieci spożywczych zainwestuje w kanał sprzedaży internetowej. Właściwie patrząc chociażby na działania Carrefour to się właśnie dzieje.
Jaka jest przyszłość e-zakupów transgranicznych?
Wdrożenie Digital Single Market może przynieść europejskiej gospodarce nawet 415 mld euro. W 2015 r. udział e-commerce w PKB Unii Europejskiej szacowany był na 2,59%, w 2020 roku wartość ta ma być nawet dwa razy większa. Sama Unia zamierza wesprzeć realizację DSM kwotą 50 mld euro. Ujednolicenie europejskiego e-handlu na pewno pozwoli nam łatwiej sprzedawać i kupować online za granicą, a cross-border to jakby nie patrzeć bardzo przyszłościowy kierunek w branży.
Więcej: https://retailnet.pl/2017/05/18/115709-transgraniczne-zakupy-beda-latwiejsze-firmy-zyskaja-mld-euro/
Co druga osoba rezygnuje z zakupów, jeśli widzi długą kolejkę do kasy
Na koniec nie tyle o e-handlu, ale o czymś, co ma ewidentnie spory wpływ na rozwój i popularność zakupów internetowych. Mastercard opublikował ciekawe dane o tym, że aż 71% polskich konsumentów wyraża niezadowolenie z powodu kolejek do sklepowych kas, a dla niemal co drugiego (47%) jest to najbardziej frustrujący element zakupów stacjonarnych, głównie ze względu na stratę czasu. Aż 46% ankietowanych rezygnuje z zakupów, kiedy widzi długą kolejkę do kasy. Cóż, jak dobrze, że w sklepach internetowych nie ma kolejek. 😉
Na dziś to już wszystko. Dzięki, że jesteście z nami. 😉 Na następny przegląd prasy zapraszam standardowo za tydzień. Miłego weekendu!
Źródło zdjęcia: pl.depositphotos.com