Ostatnia aktualizacja artykułu 2020/06/16
Nadchodzi wiosna. Przynajmniej ta kalendarzowa, bo pogoda ostatnio nas nie rozpieszcza i chyba wszyscy już tęsknimy za ciepłem oraz słońcem. Na ten pierwszy dzień wiosny przygotowaliśmy dla Was świeże fakty z e-commerce. W mediach na szczęście trwa gorący okres i nie narzekamy na brak tematów do pisania, dlatego zaczynamy nasz wtorkowy przegląd prasy. 😉
Spis treści
Przycisk “Buy British” w brytyjskich sklepach internetowych
Wczoraj cały świat żył ogłoszeniem daty, która rozpocznie procedurę wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej. Dziś piszemy o Anglii troszkę w innym kontekście, ale wciąż pozostajemy w temacie jej niezależności. Rząd chce, aby produkty pochodzenia brytyjskiego w e-sklepach były oznaczane przyciskiem “Buy British”. Na razie dotyczy to tylko witryn sprzedających produkty spożywcze. Taka polityka jest już prowadzona w sklepach stacjonarnych i rząd chce, aby podobnie było również w kanale e-commerce. Każdy, kto robił kiedyś zakupy w markecie w Anglii na pewno zauważył produkty spożywcze obrandowane dobrze nam znaną flagą brytyjską. Nie da się ich przeoczyć 😉 i są one bardzo chętnie kupowane przez klientów. Trzeba przyznać, że jest to dobry sposób na promowanie lokalnych producentów. Może powinniśmy pomyśleć o czymś takim w Polsce? Nie da się ukryć, że trend zakupowy produktów “Made in Poland” wciąż wzrasta. 😉
Patrz: http://mensis.pl/e-brexit-brytyjski-parlament-chce-e-sklepach-guzika-buy-british/
Deichmann będzie sprzedawał przez Allegro
Popularny w Polsce sklep obuwniczy wchodzi w kolejny kanał sprzedaży internetowej i teraz będzie oferował swoje produkty również za pośrednictwem Allegro. W rozwoju e-commerce marka widzi duży potencjał. Od 2012 roku prosperuje już sklep internetowy Deichmann, którego sprzedaż z każdym rokiem podnosi się o kilkadziesiąt procent. Najpopularniejsza polska platforma sprzedażowa jest więc świetnym miejscem na to, aby te wyniki jeszcze podwyższyć. Tym bardziej, że tylko w zeszłym roku na Allegro sprzedano ponad 5 mln butów.
Czytaj też: http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/deichmann-wchodzi-na-allegro,59709.html
IKEA wybuduje w Polsce centrum handlowe z przestrzenią rekreacyjno-rozrywkową
Ikea kupiła 25 hektarów powierzchni w Zabrzu i zamierza tam postawić wielkie centrum handlowe z przestrzenią rekreacyjno-rozrywkową. Koszt całej inwestycji to 150 mln euro. Centrum ma mieć powierzchnię o wielkości aż 40 tysięcy metrów kwadratowych. Trzy czwartej tego terenu będzie zajmować sklep szwedzkiej marki, a reszta powierzchni zostanie zagospodarowana pod 125 sklepów. W części rekreacyjno-rozrywkowej pojawi się m.in. amfiteatr, skatepark, ogrody, kilka boisk sportowych i plac zabaw dla dzieci. Co ciekawe będą tam również miejsca do grillowania oraz tresury psów. 😉 Zapowiada się interesująco. Kto z Was nie słyszał o tych słynnych, prześmiewczych tekstach typu “Rodzinna, niedzielna wycieczka do IKEI”? Teraz będziemy mogli nie tylko zrobić w niej zakupy i zjeść, ale także zrelaksować się, poobcować ze sztuką, poćwiczyć, pobawić się… Szykuje się nam takie trochę “ikeowe” centrum rozrywki, nie sądzicie?
Walmart rozszerza swoją pozycję w e-commerce
Z Walmartem jest jak z Amazonem. Piszemy o nim praktycznie, co chwila, ale dlatego, że wciąż jest o czym. Amerykańska sieć spożywcza kupiła kolejny sklep internetowy – odzieżowy Modcloth, znany z unikalnej oferty vintage. W przeciągu 15 lat działalności Modcloth rozwinął się z małego projektu internetowego do e-sklepu notującego roczne przychody w wysokości 150 mln dolarów. Będzie on zintegrowany z platformą zakupową Jet.com, którą w ubiegłym roku przejął amerykański gigant. To już czwarty e-sklep, który w przeciągu ostatnich kilku miesięcy kupił Walmart. Ambitny plan sieci wydaje się być prosty – zagrozić pozycji Amazona w sprzedaży internetowej. Nie wydaje mi się, żeby było to możliwe, gdyż dogonić giganta z Seattle raczej się nie da, ale sam pomysł inwestycji w kanał e-commerce to dobre posunięcie. Trzeba przyznać, że rozgrywka między Walmartem a Amazonem może przynieść jeszcze wiele ciekawym przedsiewzięć. Zwłaszcza, że Amazon szykuje się do rewolucji całkowitego przeorganizowania zakupów stacjonarnych, tworząc nowoczesne sklepy przyszłości. Ciekawe, co na to odpowie Walmart.
Uber dla przesyłek chce podbić Europę
Just Cargo, holenderska firma, która realizuje dostawy przesyłek na zasadach crowdsourcingu chce wejść ze swoją ofertą na rynek europejski. Idea firmy polega na tym, że w serwisie osoby zlecają transport swojej przesyłki, a każdy kto zarejestruje się w Just Cargo, jako kierowca może zrealizować zlecenie i dostarczyć paczkę do odbiorcy. W Holandii firma w chwili obecnej ma już zarejestrowanych 300 kierowców, a z jej usług dostawczych korzysta około 100 firm. Teraz Just Cargo ma plan by wejść na rynek duński oraz belgijski, a potem stopniowo na całą Europę. Rozwiązań opartych na ekonomii współdzielenia pojawia się na całym świecie coraz więcej. Wprawdzie trochę czasu minie zanim zagoszczą one u nas na co dzień, gdyż wśród wielu osób nie wzbudzają jeszcze odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa, ale to tylko kwestia czasu. Wystarczy spojrzeć na sukces Ubera i Blablacara.
Czytaj: https://ecommercenews.eu/just-cargo-dutch-uber-courier-services-expand-europe/
Visa Checkout pojawi się w polskich e-sklepach
W najbliższych tygodniach pierwsi polscy e-detaliści wdrożą możliwość płacenia poprzez Visa Checkout. Umożliwia ono dokonanie płatności za pomocą jednego kliknięcia oraz podania loginu i hasła. Swoją kartę i adres dostawy użytkownik rejestruje w systemie raz. Później, płacąc za zakupy, wybiera jedynie Visa Checkout na stronie e-sklepu i potwierdza płatność podając nazwę użytkownika oraz hasło. Dzięki temu, aby dokonać transakcji, użytkownik nie musi mieć przy sobie swojej karty ani każdorazowo wprowadzać wszystkich niezbędnych danych. Usługa ta pozwala na płacenie online zarówno z urządzeń stacjonarnych, jak i mobilnych oraz umożliwia zapisanie dowolnych kart płatniczych – debetowych i kredytowych. Visa Checkout to rozwiązanie dostępne w 23 krajach, m.in. w Stanach Zjednoczonych, Australii i Kanadzie. Co ciekawe Polska jest pierwszym europejskim krajem na tej liście. 😉 Ze statystyk Visa Checkout wynika, że użytkownicy rozwiązania finalizują aż 86% transakcji zakupu towarów i usług już wybranych i umieszczonych w koszyku oraz realizują ich o 30% więcej na osobę niż pozostali klienci. Klientom coraz bardziej zależy na szybkiej i bezpiecznej transakcji płatniczej, dlatego tego typu rozwiązania będą zapewne zyskiwać na popularności.
To już wszystkie fakty, które dla Was przygotowaliśmy, ale nie martwcie się, bo czas leci jak szalony i spotkamy się z Wami już w piątek. Zapraszamy na naszego bloga. 😉
Źródło zdjęcia: pl.depositphotos.com