Ostatnia modyfikacja artykułu:

5 magicznych (?) sposobów na ułatwienie klientowi zakupów online. Sposób 3

Źródło: pl.fotolia.com

W poprzednich cyklach artykułu przedstawiłam krótko dwa sposoby na na ułatwienie klientom zakupów online. Pisałam o usability i jego wpływie na zachowania klientów oraz o kontencie, który odpowiednio przygotowany może przynieść więcej korzyści niż szumne hasła reklamowe. Dziś chciałabym omówić trzeci zupełnie niemagiczny sposób, którym jest udostępnienie kilku opcji dostawy.

Sposób 3: Udostępnić kilka opcji dostawy

O tym, jak ważne jest udostępnianie klientom kilku metod dostawy pisaliśmy już wielokrotnie i będziemy nadal pisać. Pomimo tego, że w sieci mnożą się kolejne raporty potwierdzające, że jest to jeden z kluczowych czynników wpływających na decyzje zakupowe klientów, wiele sklepów wciąż zdaje się nie zwracać na to należytej uwagi i oferuje jedynie 1-2 opcje, a to zdecydowanie za mało.

Zbyt wysokie koszty dostawy (41%) i długi okres oczekiwania (38%) to jedne z najczęściej wskazywanych problemów, jakie napotykają kupujący online, a aż 22% niekupujących w sieci przyznaje, że przyczyną tego są właśnie obawy o problemy z dostawą (za E-commerce w Polsce 2015. Gemius dla e-Commerce Polska).

Decydując o tym, jakie opcje doręczenia udostępnimy w naszym sklepie, należy pamiętać o tym, że ten sam klient może wybrać inną metodę w zależności od tego, w jakiej obecnie jest sytuacji. Jednego dnia wygodniejsza będzie dostawa kurierska do biura, a innego możliwość samodzielnego odbioru przesyłki z Paczkomatu.

Które opcje dostawy najbardziej zachęcają do zakupów przez Internet?

Źródło: E-commerce w Polsce 2015. Gemius dla e-Commerce Polska

Wskazówka 5: Ważne, by sam wybór metody dostawy był prosty. Jeżeli oferujesz np. odbiór z Paczkomatów, pamiętaj, by na stronie osadzić mapę lub inną intuicyjną wyszukiwarkę punktów. Nie skazuj klienta na przewijanie listy składającej się z kilkuset pozycji. Dobrym rozwiązaniem jest również wyświetlanie punktów, z których klient odbierał przesyłkę poprzednim razem, ponieważ bardzo możliwe, że będzie chciał wybrać ten sam. W ten sposób uprościć ten proces do niezbędnego minimum, a klient oszczędzi sporo czasu, co z pewnością doceni. Są serwisy, które udostępniają takie mapki dla wybranych usług, np. Paczkomaty Inspotu. My, jako FurgonetkaBiznes także mamy taką mapkę, na której pokazane są w tej chwili punkty Paczkomatów, Poczty Polskiej oraz Paczki w Ruchu. Udostępniamy także możliwość zaimplementowania innych punktów odbioru.

Mapka z listą dogodnych miejsc do odebrania przesyłki.

Źródło: www.czasnabuty.pl

Więcej o tym jakie opcje dostawy wybrać i dlaczego potrzebne jest chociaż kilka dostępnych opcji, możesz przeczytać w naszym poradniku dla e-commerce, część 2.

Podsumowując – klient lubi mieć wybór, dlatego warto udostępnić mu kilka opcji dostawy, aby wybrał tę, która nie koniecznie może jest najtańsza, ale najdogodniejsza dla niego w chwili dokonywania zakupu.