Ostatnia aktualizacja artykułu 2020/06/15

Przegląd prasy. Najważniejsz informacje z e-commerce #35

Pewnie też cieszycie się już na perspektywę weekendu, co? Jednak zanim wszyscy oddamy się zabawie i odpoczynkowi, to zachęcam Was do zapoznania się z naszą cotygodniową prasówką. Dziś będzie krótko, bo skoro lato w pełni, to dopadła nas niewielka posucha medialna. Poznajcie nasz przegląd prasy i najważniejsze informacje z e-commerce #35, także zaczynajmy. 😉

Kochamy chiński e-commerce

Nawet 5 milionów Polaków kupuje miesięcznie na chińskiej platformie Aliexpress. Przez rok liczba zwolenników zakupów online w serwisie należącym do Alibaba się podwoiła. Tym samym Aliexpress jest trzecim najpopularniejszym handlowym portalem w naszym kraju. Lepsze wyniki mają tylko Allegro i Ceneo. Podobno aż 20% zagranicznych zakupów elektronicznych Polaków przypada właśnie na Chiny. Więcej kupujemy tylko na niemieckich stronach. Zapewne dzięki temu, że Amazon.de został udostępniony również w polskiej wersji językowej. A Wy kupujecie na Aliexpress?  

Czytaj: http://www.rp.pl/Handel/307139847-Polacy-ruszyli-na-zakupy-internetowe-do-Chin.html#ap-1

W swoje święto Amazon zarobił prawie 3 mld dolarów

W poniedziałek odbył się Amazon Prime Day, czyli trzeci już coroczny maraton zakupowy platformy Amazon. Internet Retailer twierdzi, że obroty sklepu tego dnia sięgnęły aż 2.88 miliarda dolarów i były o 1 miliard większe niż w roku ubiegłym, co oznacza aż 60% ich wzrost. Według innych danych ta kwota z jednego dnia obrotów Amazona stanowi równowartość obrotów 480 największych sklepów internetowych w USA za cały 2016 rok, z pominięciem czołowej dwudziestki. Jak widać Amazon bije nie tylko wszystkich, ale i samego siebie. Ciekawe jak będzie za rok…

Zobacz: http://mensis.pl/amazon-prime-day-blisko-3-miliardy-dolarow-obrotu-jeden-dzien/

DHL testuje automatyczne roboty wspomagające pracę magazynów

Firma kurierska DHL testuje w Holandii automatyczne maszyny, które wspomagają pracę magazynów. Roboty mają ładowność 78 kilogramów, mogą w 2 sekundy pokonać odległość 2 metrów oraz dziennie przejechać 30 kilometrów. Na jednym ładowaniu pracują przez 9 godzin. Co ciekawe, kiedy tracą baterię, to samodzielnie przechodzą do trybu ładowania. Automatyzacja to przyszłość branży logistycznej. To zapewne tylko kwestia czasu i wcale nie tak długiego, kiedy tego typu maszyny staną się nieodzownym elementem wyposażenia każdego nowoczesnego magazynu.  

Sprawdź: http://edelivery.net/2017/07/dhl-completes-mobile-robot-trial-netherlands/

Francuska sieć Casino dostarcza przesyłki tramwajem

Francuska sieć supermarketów Casino testuję usługę, za pomocą której dostarczy zamówienia do klientów tramwajem. Testy odbywają się w miejscowości Saint-Etienne. Tramwaj, przy pomocy którego dostarczane są zakupy, to jeden ze starszych modeli, przerobiony specjalnie z myślą o dowożeniu produktów klientom. Jednym z nietypowych rozwiązań w nim zastosowanych są palety na kółkach umożliwiające opróżnienie go nawet w ciągu dwóch minut po dotarciu do celu. Pilotaż usługi odbywa się we współpracy z firmą TramFret, która pracuje nad stworzeniem systemu dostaw towarów właśnie za pośrednictwem tramwajów. Cóż, jakby się to sprawdziło, to w Polsce mamy wiele miast z potencjałem do tego typu formy dostawy.  

Więcej: https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykuly/znana-siec-dowiezie-klientom-zakupy-tramwajem,40885

Wybrano obowiązkowy identyfikator do oznaczania przesyłek transgranicznych

Europejski Komitet Normalizacyjny wybrał standard GS1 jako obowiązkowy identyfikator do oznaczenia transgranicznych przesyłek paczkowych. Jest to część przyjętej przez UE strategii „Jednolity Rynek Cyfrowy: ułatwienia dla transgranicznego handlu i usług elektronicznych.” Identyfikator SSCC (Seryjny Numer Jednostki Logistycznej), służy do unikalnej identyfikacji paczek. Dzięki wprowadzeniu nowej etykiety, wykorzystującej globalne standardy, zamknięte wcześniej sieci można łączyć, tworząc w ten sposób jedną, wspólną sieć dostaw. Nadawcy paczek będą mogli stosować tę samą etykietę dla wszystkich swoich przesyłek, a wszyscy obsługujący wysyłki korzystać z numeru ułatwiającego śledzenie ich trasy od nadawcy do konsumenta.

Patrz: http://www.logistyka.net.pl/aktualnosci/wiesci-z-gs1/item/88252-obowiazkowy-identyfikator-w-branzy-kurierskiej-obnizy-koszty-uslug-transportowych

Dziś to już wszystko, co dla Was przygotowałam. Dzięki, że pomimo wakacji jesteście z nami i “widzimy” się już za tydzień w kolejnej odsłonie naszej prasówki. Miłego weekendu! 😉

Źródło zdjęcia: pl.depositphotos.com