Przegląd prasy. Najważniejsze informacje z e-commerce #27

Źródło: pl.depositphotos.com

Majówka minęła szybko, chyba za szybko, ale nie martwy się, bo za chwilę znów weekend. W ten pierwszy majowy piątek podrzucam Wam standardowo kilka ciekawych newsów do poczytania. Wprawdzie przez te kilka wolnych dni niewiele się działo, ale zebrałam dla Was kilka nowości z naszego ekomersowego “światka”. Przejdźmy zatem do naszego cotygodniowego przeglądu prasy – będzie krótko i przyjemnie. 😉

Paczka w paczkomacie poczeka na odbiór 48 godzin, a nie 72

Od połowy maja InPost skraca czas na odbiór przesyłki z paczkomatu z 3 dni na 2. Jeżeli paczka nie zostanie odebrana w wyznaczonym czasie, trafi ona do najbliższego oddziału InPost Paczkomaty i poczeka tam na odbiorcę nie 11 dni jak dotychczas, ale 3 dni. Możliwe będzie przedłużenie czasu odbioru przesyłki, ale będzie to usługa dodatkowo płatna.

Czytaj: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Od-14-maja-paczka-w-Paczkomacie-poczeka-krocej

Topmall będzie teraz nazywał się Merlin Commerce

Tydzień temu zarząd Merlin Group podjął decyzję o zmianie nazwy spółki Topmall Sp. z o.o. na Merlin Commerce Sp. z o.o.  Powyższa zmiana podyktowana jest realizacją założonej strategii i budowy spójnej Grupy Kapitałowej. Wizerunkowo to bardzo dobry krok. Sklep Merlin.pl kojarzy wielu z nas, nawet jeśli nigdy tam nie kupowało. Jednak kto z Was kojarzy, że Topmall prowadzi właśnie ten sklep? 😉

Patrz także: http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/topmall-zmieni-sie-w-merlin-commerce

Amazon Fresh wchodzi do Niemiec

Amerykański gigant uruchomił usługę Amazon Fresh w Berlinie i Poczdamie. W ofercie ma 85 tysięcy produktów i współpracuje z lokalnymi przedsiębiorstwami. Partnerem logistycznym firmy jest DHL i to on będzie dostarczał zamówienia do klientów. Kolejnym miastem, w którym ma pojawić się Amazon Fresh jest Monachium, a usługa ma być stopniowo wprowadzana na terenie całych Niemiec.

Zobacz więcej: http://www.portalspozywczy.pl/handel/wiadomosci/usluga-amazon-fresh-uruchomiona-w-berlinie-i-poczdamie

Amazon ma własną markę modową

Skoro już przy Amazonie jesteśmy, to firma stworzyła własną markę modową – Find. Specjalną kolekcję, w której znajduje się 400 modeli ciuchów dla kobiet i mężczyzn, mogą zakupić tylko osoby uczestniczące w programie Amazon Prime. Za całość odpowiada Karen Peacock, która pracowała dla takich gigantów, jak Debenhams czy Mark&Spencer.

Więcej przeczytasz na: http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/amazon-z-wlasna-marka-modowa

Zakaz handlu w niedzielę spowoduje, że większość sklepów zwiększy swój udział w sieci

Jeśli zakaz handlu w niedzielę wejdzie w życie, to można się spodziewać, że markety internetowe oraz inne e-sklepy sprzedające produkty spożywcze będą coraz popularniejsze. Regulacja rządowa sprawi, że odsetek firm obecnych w sieci, który obecnie wynosi 15% zwiększy się. Obecnie aż blisko 90% osób w wieku 18-29 lat kupuje właśnie w niedziele i zapewne bez problemu będą to robić w internecie, jeśli tylko taką będą mieli możliwość.

Patrz też: http://biznes.interia.pl/wiadomosci/news/zakaz-handlu-w-niedziele-polska-gospodarka-moze-stracic

Zalando chce otworzyć sklepy stacjonarne

Popularny niemiecki e-sklep przygotowuje się do otwarcia sklepów stacjonarnych w największych aglomeracjach miejskich, tj. chociażby Londyn, Paryż czy Berlin. Dyrektor zarządzający Zalando twierdzi, że w kosmopolitycznych miastach marka ma bardzo dużo fanów, którzy chętnie będą korzystać także z kanału offline. A Wy odwiedzilibyście stacjonarny sklep Zalando?

Zobacz: http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/zalando-otworzy-sklepy-stacjonarne

Na dziś to już wszystko i tak jak obiecałam na wstępie, było krótko i mam nadzieję, że przyjemnie. 😉 Kolejny nasz przegląd już w następny piątek. Jestem pewna, że ten tydzień przyniesie nam wiele ciekawych, ekomersowych newsów.