Jak zarchiwizować paczkę?

Prowadząc Punkt, możesz znaleźć się w sytuacji, w której konieczna będzie archiwizacja przesyłki. Kiedy i w jaki sposób możesz to zrobić?

Do czego służy archiwizacja?

Jeżeli w Twoim magazynie zalegają paczki, których fizycznie nie masz w Punkcie, to znaczy, że zostały obsłużone poza systemem. Pamiętaj, że wydawanie paczek Klientom lub kurierom bez odpowiedniego oznaczenia w Magazynie Paczek jest niezgodne z regulaminem danej usługi i nie przysługuje za nie prowizja.

Jednak w przypadku pomyłki możesz samodzielnie archiwizować zalegające paczki z Magazynu Paczek, aby nie utrudniały Ci pracy. Po 4 dniach od przyjęcia paczek na stan magazynu pojawi się przycisk “Archiwizuj”

Po kliknięciu przycisku “Archiwizuj”, potwierdź chęć zarchiwizowania wybranej przesyłki.

Gdy się pomylisz, powyższą czynność możesz jeszcze anulować maksymalnie przez 10 sekund za pomocą przycisku “Anuluj archiwizację”:

Pamiętaj, aby zawsze wydawać przesyłki poprzez Magazyn Paczek na komputerze lub w aplikacji mobilnej Furgonetka (do pobrania w AppStore i w Google Play).

Jak wydawać paczki Klientom i kurierom?

  1. W przypadku odbioru przez Klienta — poproś o kod odbioru i wprowadź go do okienka, które pojawia się po kliknięciu przycisku “Wydaj Klientowi”.
  2.  W przypadku odbioru przez Kuriera — proces zależy od danej firmy kurierskiej. W niektórych przypadkach, po wybraniu przycisku “Wydaj Kurierowi” na ekranie pojawi się pole do wpisania numeru kuriera (np. Fedex czy GLS).

Aby ułatwić sobie wydawanie paczek Kurierowi, użyj filtrów w Magazynie i zaznacz wszystkie paczki dla danego kuriera. Następnie wystarczy jednym przyciskiem w panelu wydać je kurierowi:

Gdy przesyłka nie mogła zostać wydana w sposób prawidłowy z powodu awarii systemu Furgonetki lub przewoźnika, konieczne będzie spisanie z Klientem oświadczenia. Jego wzór znajdziesz w materiałach szkoleniowych w sekcji dokumenty do pobrania. Uzupełniony dokument wyślij do nas w wiadomości na punkty@furgonetka.pl, abyśmy zaliczyli Ci prowizję za transakcję.

Pamiętaj, że w przypadku braku prądu czy dostępu do internetu albo awarii komputera, zawsze możesz obsługiwać paczki za pomocą aplikacji mobilnej Furgonetka (do pobrania w AppStore i w Google Play).